Ετικέτες

Ικαρία (240) Ελλάδα (136) Εκλογές 2010 (114) Περιφέρεια Β.Αιγαίου (107) Περιβάλλον (96) Ακτοπλοϊκό (71) Πολιτική (60) Πολιτισμός (55) Τ.Αυτοδιοίκηση (54) Κινητοποίηση (53) Σάμος (50) Ικαριώτες (42) Πλημμύρα 2010 (42) Υγεία (41) Βαρδίκος (37) Ικαριακή Ραδιοφωνία (36) Αρχιπέλαγος (34) Θέσεις (33) Αθλητισμός (31) Καιρός (28) Εκδηλώσεις (26) Σύλλογοι (26) Φύση (23) Κόσμος (22) Δήμος Ικαρίας (21) Ενέργεια (20) Μαγειρική (20) Νομαρχία (17) Διαχείρηση Απορριμάτων (16) Εκπαίδευση (16) Μπάσκετ (15) Φούρνοι Κορσεών (14) Βόρειο Αιγαίο (13) Ιστορικά (12) Οικονομία (12) Αερομεταφορές (11) Δήμος Αγίου Κηρύκου (11) kavopapas.gr (10) Natura 2000 (9) Τουρισμός (8) Europedirect (7) Δήμος Ραχών (7) Ποδόσφαιρο (7) Φεστιβάλ Ικαρίας (7) Οδικό δύκτιο (6) Εξωτερική Πολιτική (4) Εταιρεία Ικαριακών Μελετών (4) Νησιά (4) Συγκοινωνίες (4) Χοροταξικό (4) Άρτεμις Ταυροπόλος (3) Έπαρχος Ικαρίας (3) Βαρελόσκυλα (3) Ομογένεια (3) ikariamag.gr (2) Άγιος Κήρυκος (2) Ελεύθερη κατασκήνωση (2) Εξπρές Σαμίνα (2) Επαρχείο Ικαρίας (2) ΠΑΜΕ (2) Σκάκι (2) ikarianet.gr (1) Εθελοντισμός (1) Μουσική (1) Σύλλογος Ικαρίων Επιστημονων (1)

9 Μαρ 2010

''20 ερωτήσεις'' απο τον αντιδήμαρχο Αγίου Κηρύκου

Μαρ 03, 2010

Στη στήλη «20 ερωτήσεις» της εφημερίδας «Τα Νέα» και με τίτλο «Θέλουμε ακτοπλοϊκή σύνδεση χειμώνα – καλοκαίρι», φιλοξενούνται οι απόψεις του αντιδημάρχου Αγίου Κηρύκου, κ. Νίκου Λαρδά, με αφορμή το σημερινό συλλαλητήριο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού.


Το δημοσίευμα έχει ως εξής:

Στους δρόμους πρόκειται να βγουν σήμερα οι κάτοικοι της Ικαρίας πραγματοποιώντας συλλαλητήριο διαμαρτυρίας (στις 12.00, στην κεντρική πλατεία Αγίου Κηρύκου). «Διεκδικούμε την άμεση αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των λιμανιών μας (Αγίου Κηρύκου- Φούρνων), τη μείωση κατά 50% των υψηλών ναύλων και την άμεση αποκατάσταση της αξιοπιστίας της αεροπορικής σύνδεσης της Ικαρίας», τονίζει ο κ. Νίκος Λαρδάς.




1 Τι άλλο ζητείτε;
Τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση χειμώνα- καλοκαίρι, δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων, βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων, δημιουργία Εθνικού Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Επίσης, ζητούμε τη στήριξη όλων των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.


2 Πώς ταξιδεύει ο κάτοικος του Αγίου Κηρύκου στον Πειραιά;
Από τον Εύδηλο, αφού οδηγήσει 35 χλμ. σε κακό οδικό δίκτυο με επιπλέον κόστος 40-45 ευρώ.


3 Από πότε υπάρχει το ακτοπλοϊκό πρόβλημα;
Εδώ και χρόνια. Από το 2008 υπάρχει, ιδίως τους χειμερινούς μήνες, σοβαρό πρόβλημα με τη μη προσέγγιση πλοίων στα δύο από τα τρία λιμάνια της επαρχίας (Αγίου Κηρύκου και Φούρνων).


4 Τι είδους ελλείψεις δημιουργούνται;
Πρόβλημα στον εφοδιασμό της αγοράς, αύξηση τιμών.



5 Υπάρχει πρόβλημα επικοινωνίας και με το νησί της Σάμου;
Όχι. Υπάρχει πρόβλημα με την έδρα την περιφέρειας στο Βόρειο Αιγαίο και τη Βόρεια Ελλάδα.


6 Πόσο επηρεάζεται η τουριστική κίνηση;
Δεν μπορούν να σχεδιαστούν διακοπές σε προορισμούς χωρίς μέσα μεταφοράς. Επίσης, με τα εισιτήρια που θέλει μια τετραμελής οικογένεια για να έρθει στην Ικαρία μπορεί να κάνει διακοπές 5 έως 7 ημέρες στην ηπειρωτική Ελλάδα.


7 Γιατί είναι ακριβά τα εισιτήρια για επιδοτούμενα δρομολόγια;
Καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της πολιτικής στον χώρο της ακτοπλοΐας έπαιζε και παίζει μόνο το κέρδος των εφοπλιστών. Από το 2000 μέχρι σήμερα δόθηκαν επιδοτήσεις στους ακτοπλόους συνολικά 326.822.254,98 ευρώ σε 132 ναυτιλιακές εταιρείες.

8 Πόσο έχουν αυξηθεί;
Από την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου το 2001 έως και 361%. Το 2001 το φθηνότερο εισιτήριο κόστιζε 9 ευρώ. Σήμερα, σε κάθισμα αεροπορικού τύπου κοστίζει 41,5 ευρώ.


9 Τι ηλικίας είναι τα πλοία που συνδέουν την Ικαρία με τον Πειραιά;
Το μοναδικό πλοίο που συνδέει σήμερα τον Νομό Σάμου με τον Πειραιά είναι συμβατικό μεν, αλλά αξιόπιστο και σύγχρονο. Μέχρι και τον Οκτώβριο ήταν πλοία άνω των 30 ετών.


10 Πόσες ώρες διαφορά έχει το ταξίδι με ένα γρήγορο πλοίο;
Από τέσσερις έως έξι, ανάλογα με τα λιμάνια που θα προσεγγίσει.


11 Έχει και το νησί των Φούρνων πρόβλημα;
Πραγματοποιείται ένα δρομολόγιο την εβδομάδα. Πρακτικά, τον χειμώνα αυτό σημαίνει και κανένα.


12 Τα αεροπλάνα πετούν κανονικά για Αθήνα;
Οι πτήσεις εκτελούνται από ένα - κατά τη γνώμη μας- αναξιόπιστο εταιρικό σχήμα. Την ίδια στιγμή έχει αυξηθεί και το εισιτήριο (από 51 ευρώ σε 57 ευρώ), παρ΄ ότι η γραμμή Ικαρία- Αθήνα συγκαταλέγεται στις επιδοτούμενες με υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας.


13 Τι πρέπει να γίνει;
Ζητούμε την απρόσκοπτη καθημερινή αεροπορική σύνδεση με Αθήνα, την επαναφορά των αεροπορικών εισιτηρίων στα επίπεδα του Νοεμβρίου 2009 και την αποκατάσταση του δημόσιου χαρακτήρα των αερομεταφορών.


14 Ποια είναι η θέση σας για το πρόγραμμα «Καλλικράτης»;
Διαφωνούμε ριζικά, τόσο με τον χαρακτήρα της διοικητικής μεταρρύθμισης, όσο και με τα επιχειρήματα που παρουσιάστηκαν (ισχυροί δήμοι, αποτελεσματική λειτουργία κ.λπ.).

15 Γιατί;
Η προτεινόμενη διοικητική μεταρρύθμιση θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές σε βασικούς τομείς υπηρεσιών, όπως η παιδεία, η υγεία, η πρόνοια, η πολιτική προστασία. Πρέπει να μας απασχολήσει αν είμαστε διατεθειμένοι να αναλάβουμε αυτήν την ευθύνη ερήμην των δημοτών που μας εξέλεξαν.


16 Σας προβληματίζουν οι νέες συνενώσεις δήμων;
Στους νέους μεγαλύτερους αυτοδιοικητικούς σχηματισμούς θα πολλαπλασιαστούν τα σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των δικτύων (π.χ. οδικών/ ύδρευσης-αποχέτευσης) και στην παροχή αξιοπρεπών υπηρεσιών στους δημότες.


17 Η ενεργειακή αυτονομία του νησιού;
Υλοποιείται από τη ΔΕΗ ένα υβριδικό ενεργειακό κέντρο που συνδυάζει την αιολική με την υδροηλεκτρική ενέργεια. Παράλληλα αναβαθμίζεται από τη ΔΕΗ το αιολικό πάρκο. Επίσης, γίνεται προσπάθεια από τον δήμο και επιστημονικούς φορείς (ΚΑΠΕ, ΙΓΜΕ κ.λπ.) να διερευνηθούν οι δυνατότητες του γεωθερμικού πεδίου καθώς και οι προοπτικές αξιοποίησης.


18 Άλλα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι;
Ένα χρόνιο πρόβλημα, η διαχείριση των απορριμμάτων, αντιμετωπίζεται (δεν καίγονται πια τα απορρίμματα στους ΧΑΔΑ, έχουμε αποσπάσει πόρους για δίκτυο ανακύκλωσης). Πρέπει να γίνουν και άλλα, όπως η κατασκευή ΧΥΤΥ Ικαρίας, βιολογικών καθαρισμών, δικτύων αποχέτευσης, σύγχρονων σχολικών μονάδων κ.λπ.


19 Δουλειές υπάρχουν στο νησί;
Χαρακτηρίζονται από εποχικότητα (εργαζόμενοι στον τουρισμό, στις κατασκευές, στον πρωτογενή τομέα) και δεν μπορούν από μονές τους να διασφαλίσουν το απαιτούμενο εισόδημα.


20 Ιατρική περίθαλψη;
Διεκδικούμε και παλεύουμε για αξιοπρεπείς, επαρκείς και ασφαλείς, δωρεάν δημόσιες παροχές υγείας για όλους.

Πηγή: Τα Νέα

Ράδιο Αρμονία

Δεν υπάρχουν σχόλια: