Ετικέτες

Ικαρία (240) Ελλάδα (136) Εκλογές 2010 (114) Περιφέρεια Β.Αιγαίου (107) Περιβάλλον (96) Ακτοπλοϊκό (71) Πολιτική (60) Πολιτισμός (55) Τ.Αυτοδιοίκηση (54) Κινητοποίηση (53) Σάμος (50) Ικαριώτες (42) Πλημμύρα 2010 (42) Υγεία (41) Βαρδίκος (37) Ικαριακή Ραδιοφωνία (36) Αρχιπέλαγος (34) Θέσεις (33) Αθλητισμός (31) Καιρός (28) Εκδηλώσεις (26) Σύλλογοι (26) Φύση (23) Κόσμος (22) Δήμος Ικαρίας (21) Ενέργεια (20) Μαγειρική (20) Νομαρχία (17) Διαχείρηση Απορριμάτων (16) Εκπαίδευση (16) Μπάσκετ (15) Φούρνοι Κορσεών (14) Βόρειο Αιγαίο (13) Ιστορικά (12) Οικονομία (12) Αερομεταφορές (11) Δήμος Αγίου Κηρύκου (11) kavopapas.gr (10) Natura 2000 (9) Τουρισμός (8) Europedirect (7) Δήμος Ραχών (7) Ποδόσφαιρο (7) Φεστιβάλ Ικαρίας (7) Οδικό δύκτιο (6) Εξωτερική Πολιτική (4) Εταιρεία Ικαριακών Μελετών (4) Νησιά (4) Συγκοινωνίες (4) Χοροταξικό (4) Άρτεμις Ταυροπόλος (3) Έπαρχος Ικαρίας (3) Βαρελόσκυλα (3) Ομογένεια (3) ikariamag.gr (2) Άγιος Κήρυκος (2) Ελεύθερη κατασκήνωση (2) Εξπρές Σαμίνα (2) Επαρχείο Ικαρίας (2) ΠΑΜΕ (2) Σκάκι (2) ikarianet.gr (1) Εθελοντισμός (1) Μουσική (1) Σύλλογος Ικαρίων Επιστημονων (1)

19 Μαΐ 2010

Ημερίδα "Οι επιπτώσεις του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη στη Θράκη και στο Αιγαίο"



Εισηγητές Ημερίδας

1. -Παναγιώτης Παρασκευόπουλος
Χημικός Μηχανικός - Υγιεινολόγος
"Αγωγός πετρελαίου Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη - Η κατάρρευση ενός μύθου"
2. -Ιωάννης Τέντες
Αναπληρωτής καθηγητής Βιοχημείας στο τμήμα Ιατρικής  του Δ.Π.Θ.
"Περιβαλλοντικές επιπτώσεις του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη"
3. -Θεόδωρος Τσιμπίδης
Δ/τής Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας "ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ". Συνεργάτης Τμ. Θαλάσσιας Βιολογίας Παν/μιου Essex
"Το Αιγαίο στο πλαίσιο της μαύρης ανάπτυξης".
4. -Μιχαήλ Δεκλερής
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας, Αντιπρόεδρος ΣτΕ ε.τ.
"Γιατί ο αγωγός πετρελαίου θα σημάνει το θάνατο στο Αιγαίο"
ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ
Οικολογική Εταιρία Έβρου (Ο.Ε.Ε.)
Πανελλήνιο Δίκτυο Οικολογικών Οργανώσεων (ΠΑΝ.Δ.ΟΙΚ.Ο.)
Επιμελητήριο Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας
Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας "Αρχιπέλαγος"
Δίκτυο Οικολογικών Οργανώσεων Αιγαίου
Ημερομηνία - χώρος : Δευτέρα 17 Μαίου 2010 (ώρα 16.30) αίθουσα Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα (Λ. Αμαλίας 8).

-------------------------------------------------------------------------------------------


Σε μιά άκρως ενδιαφέρουσα ημερίδα....,

που είχα την τύχη, κατόπιν πρόσκλησης, να παρευρεθώ εκπροσωπώντας  την Ικαριακή Ραδιοφωνία, έμαθα και είδα στοιχεία που, χωρίς καμμία δόση υπεβολής, με άφησαν άφωνο και ταυτόχρονα πολύ εντυπωσιασμένο για την άγνοια πραγμάτων και γεγονότων που συμβαίνουν γύρω μας, χωρίς ούτε εγώ, αλλά πιστεύω οι περισσότεροι απο σας να έχουμε αντληφθεί το παραμικρό.

Ας πάρουμε  τα πράγματα ένα ένα με τη σειρά (συνοπτικά πάντα), για να δούμε την αλήθεια και το ψέμα που υπάρχει γύρω απο την υπόθεση του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.
 Λένε λοιπόν οι εκάστοτε Έλληνες κυβερνώντες εδώ και 20 περίπου χρόνια που ξεκίνησε η ιστορία αυτού του έργου, ότι θα δώσει μεγάλη ανάπτυξη στην ευαίσθητη περιοχή του Έβρου, θα δημιουργηθούν πολλές θέσεις εργασίας, άρα θα έχουμε μια μικρή ανακούφιση στο πρόβλημα της ανεργίας κλπ. κλπ.. και ότι όποιος δεν θέλει αυτό το έργο είναι εχθρός της Ελλάδας και άλλες παρεμφερείς δικαιολογίες, χωρίς να αναφέρουν το παραμικρό για τις περιβαλλονικές επιπτώσεις αυτού του έργου, τόσο στον Έβρο αλλά και στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου και κατ' επέκταση και της Μεσογείου. Όπως τόνισαν όλοι οι ομιλητές για ποιά ανάπτυξη μιλάμε όταν η εταιρία που έχει τον έλεγχο του αγωγού, ρωσικών συμφερόντων (κατά  51% περίπου), ψάχνει έναν εύκολο δρόμο για άμμεση πρόσβαση των ρωσικών πετρελαίων στο Αιγαίο αποφεύγοντας τον στενό έλεγχο της Τουρκίας απο τα Δαρδανέλια αλλά και τη μεγάλη κίνηση των Στενών που καθυστερούν την εξαγωγή προς τις αγορές της Δύσης, και στην Αλεξανδρούπολη θα γίνει μια ράμπα μεταφόρτωσης σε ακτίνα 6 περίπου ναυτικών μιλίων απο την ακτή. Για θέσεις εργασίας, άντε να είναι γύρω στις 40 όπως τόνισαν οι ομιλητές, αλλά για την αναγκαιότητα αυτού του έργου (είναι απαραίτητο ή όχι), δίπλα απο  μεγάλους βιότοπους, (Δέλτα του Έβρου), τεράστια θαλάσσια λιβάδια της λεγόμενης Ποσειδωνίας, χώρου ανάπτυξης πολλών ειδών γόνου,  ανάμεσσα στις εκβολές των ποταμών Έβρου και Νέστου, αναφέρθηκε ποτέ κανείς??
Όχι, όπως επίσης δεν μίλησε ποτέ κανείς για την μόλυνση της θάλασσας, και στην περιοχή αλλά και στο υπόλοιπο Αιγαίο, απο τυχόν ατύχημα πρώτα, αλλά και απο τα τοξικά υλικά στα οποία είναι εμποτισμένα τα ύφαλα των δεξαμενοπλοίων που διερχονται τώρα το Αιγαίο, για να μην πιάσουν λένε οι εταιρίες φύκια και διάφορα οστρακοειδή που τους κόβουν την ταχύτητα (των δεξαμενοπλοίων) και απαιτούν μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων. Ωραία δικαιολογία για να κάνει κάποιος την παρανομία του και να χρησιμοποιεί διάφορα τοξικά, απαγορευμένα απο τους διθνείς οργανισμούς υγείας. Όσο για εμάς τους κάτοικους του Αιγαίου, αυτοί οι κύριοι μας έχουν γραμμένους στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια!!
 Ένα άλλο θέμα που αναφέρθηκε στην ημερίδα είναι ότι στο Αιγαίο δεν έχει οριοθετήσει, το επίσημο κράτος, ένα επίσημο θαλάσσιο δρόμο (διπλής διέλευσης), όπως στην ξηρά υπάρχουν οι εθνικές οδοί, και να είναι υποχρεωμένα όλα τα σκάφη να περνούν απο εκεί. Τί γίνεται σήμερα?? Οι εταρίες επιλέγουν, και υποχρεώνουν και τους καπετάνιους τους, να ταξιδεύουν τα πλοία τους απο δρόμους πιό σύντομους (ανάμεσα στα νησιά), με όλους τους κινδύνους που είναι ανα πάσα ώρα και στιγμή πιθανό να προκαλέσουν τεράστια και μόνιμη οικολογική καταστροφή. Διότι εδώ αποκαλύφθηκε και ένα άλλο αρνητικό του Ελληνικού κράτους, αν πάθει μηχανική βλάβη κάποιο απο αυτά τα τεράστια δεξαμενόπλοια ( !50.000 τόνοι ),  η χώρα δεν έχει τα ικανά ρυμουλκά που απαιτούνται για την ρυμούλκιση αυτών των πλοίων σε ασφαλή σημεία, και όλοι καταλαβαίνουμε τί συνέπειες θα είχαμε απο ένα τέτοιο ατύχημα. Ελλάς το μεγαλείο σου, αναφωνώ!!!
Αμ το άλλο, τα περισσότερα απο τα πλοία που κυκλοφορούν στο Αιγαίο έχουν σημαίες ευκαιρίας, όπως λέγονται τα πλοία που οι εταιρίες τους χρησιμοποιούν σημαίες κρατών με πολύ ευνοϊκές φορολογικά ρυθμίσεις (απαλλαγή φόρων κλπ.), και που δυστυχώς βάσει του Διεθνούς νόμου για το θαλάσσιο δικαίο, δεν υφίστανται έλεγχο για την ορθή εφαρμογή των κανονισμών ασφαλούς ναυσιπλοϊας, απο τα κράτη διέλευσης τους. Έχουν το λεγόμενο Free pass.
Τέλος, για να μη σας κουράζω άλλο, γιατί ειπώθηκαν πάρα πολλά που θα χρειαζόμαστε σελίδες για να περιγραφούν, αναφέρθηκε για το κατα πόσον είναι αναγκαίο για πολλούς λόγους αυτό το έργο για τη χώρα μας, τη στιγμή κατά την οποία γίνονται προσπάθειες για μεγαλύτερη ανάπτηξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (άνεμος, ήλιος, θάλασσα κλπ.), και ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης - εξάρτησης απο το πετρέλαιο, μια και τα κοιτάσματα του βέβαια δεν είναι ανεξάντλητα. Πράγμα δύσκολο όπως ομολόγησαν οι ομιλητές (τα περισσότερα κράτη του κόσμου δυστυχώς θα είναι για πολλά χρόνια εξαρτημένα απο τον "μαύρο χρυσό"), αλλά όχι ακατόρθωτο και προς αυτή τη κατεύθυνση πρεπει να οδηγηθούμε όλοι αν θέλουμε να υπάρξει κάποτε, σωτηρία αυτού του πλανήτη, άν υπάρξει, έστω και στο παρα πέντε!!!

Σωτήρης Πολίτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: