Ετικέτες

Ικαρία (240) Ελλάδα (136) Εκλογές 2010 (114) Περιφέρεια Β.Αιγαίου (107) Περιβάλλον (96) Ακτοπλοϊκό (71) Πολιτική (60) Πολιτισμός (55) Τ.Αυτοδιοίκηση (54) Κινητοποίηση (53) Σάμος (50) Ικαριώτες (42) Πλημμύρα 2010 (42) Υγεία (41) Βαρδίκος (37) Ικαριακή Ραδιοφωνία (36) Αρχιπέλαγος (34) Θέσεις (33) Αθλητισμός (31) Καιρός (28) Εκδηλώσεις (26) Σύλλογοι (26) Φύση (23) Κόσμος (22) Δήμος Ικαρίας (21) Ενέργεια (20) Μαγειρική (20) Νομαρχία (17) Διαχείρηση Απορριμάτων (16) Εκπαίδευση (16) Μπάσκετ (15) Φούρνοι Κορσεών (14) Βόρειο Αιγαίο (13) Ιστορικά (12) Οικονομία (12) Αερομεταφορές (11) Δήμος Αγίου Κηρύκου (11) kavopapas.gr (10) Natura 2000 (9) Τουρισμός (8) Europedirect (7) Δήμος Ραχών (7) Ποδόσφαιρο (7) Φεστιβάλ Ικαρίας (7) Οδικό δύκτιο (6) Εξωτερική Πολιτική (4) Εταιρεία Ικαριακών Μελετών (4) Νησιά (4) Συγκοινωνίες (4) Χοροταξικό (4) Άρτεμις Ταυροπόλος (3) Έπαρχος Ικαρίας (3) Βαρελόσκυλα (3) Ομογένεια (3) ikariamag.gr (2) Άγιος Κήρυκος (2) Ελεύθερη κατασκήνωση (2) Εξπρές Σαμίνα (2) Επαρχείο Ικαρίας (2) ΠΑΜΕ (2) Σκάκι (2) ikarianet.gr (1) Εθελοντισμός (1) Μουσική (1) Σύλλογος Ικαρίων Επιστημονων (1)

5 Φεβ 2011

Ελληνική κρουαζιέρα: Τετέλεσται...


Την υποστολή της ελληνικής σημαίας από δύο πλοία της – ουσιαστικά από τα μοναδικά πλοία της ελληνικής κρουαζιέρας - ανακοίνωσε σήμερα η εταιρία LOUIS CRUISES.   Αιτία, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, αποτέλεσε το γεγονός ότι τις τελευταίες ημέρες, πληροφορίες από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, αποκάλυψαν την πλήρη απαξίωση του Υπουργού Γιάννη Διαμαντίδη να επιλύσει το θέμα που έφερε την εταιρία σε δικαστική διαμάχη με το ΝΑΤ, εξ’ αιτίας λαθών του νόμου 3409/2005.
Αντιδρώντας ο υπουργός Γιάννης Διαμαντίδης και παρά το γεγονός ότι η διόρθωση του νόμου και η απαλλαγή της εταιρίας από την υποχρέωση της καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών εκκρεμεί από το 2005, εξέδωσε ανακοίνωση αναφέροντας ότι ...η εταιρία εξαπάτησε το Υπουργείο. 
Πάντως τόσο ο κ. Διαμαντίδης, όσο και ο Υπουργός Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος και ο Υφυπουργός. Γιώργος Νικητιάδης θα πρέπει να ετοιμάζονται για να δεχθούν σκληρή κριτική  την ερχόμενη Τετάρτη κατά τη συνεδρίαση του European Cruise Council το οποίο θα πραγματοποιηθεί με τη συμμετοχή των μεγαλύτερων εταιριών κρουαζιέρας του κόσμου. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης οι εκπρόσωποι των εταιριών θα εξηγήσουν στους τρεις Υπουργούς, τις αιτίες που τους αποτρέπουν να υπογράψουν τις περιβόητες συμβάσεις του Νόμου περί «άρσης του καμποτάζ» ενώ έντονη κριτική θα ασκηθεί γενικότερα στο θεσμικό πλαίσιο και στα προβλήματα που δημιουργούν οι ελληνικοί νόμοι στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας.   Εκεί φυσικά, αναμένεται ότι ο πρόεδρος της LOUIS CRUISES Κωστάκης Λοίζου, θα απαντήσει κατά πρόσωπο στον Υπουργό ΥΘΥΝΑΛ για τα όσα απαράδεκτα – κατά κοινή ομολογία ναυτιλιακών παραγόντων – αναφέρονται στο σημερινό Δελτίο Τύπου.
Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος νόμος, γνωστός και ως «νόμος Κεφαλογιάννη», προέβλεπε ό,τι το κράτος θα επιδοτούσε τις ασφαλιστικές εισφορές κάθε Έλληνα ναυτικού που ναυτολογούνταν σε κρουαζιερόπλοια με Ελληνική σημαία. Για τον λόγο αυτό και η εταιρία διατήρησε την ελληνική σημαία σε επτά πλοία της αρχικά – το 2005- ενώ σταδιακά, άλλαξε νηολόγιο αφήνοντας στην ελληνική σημαία μόνον τα πλοία EMERALD και CRISTAL δίνοντας ταυτόχρονα εργασία σε περίπου 500 Έλληνες ναυτικούς.
 Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ο κ. Διαμαντίδης βρίσκεται στην ηγεσία του Υπουργείου εδώ και τρεις μήνες, από τον Οκτώβρη του 2010, - έστω κι αν ορκίστηκε ένα μήνα αργότερα - και παρά το γεγονός ότι ο ίδιος δέχθηκε δύο φορές στο γραφείο του τον Κωστάκη Λοίζου, τον πρόεδρο της LOUIS, δεν έκανε ούτε ένα βήμα για να διορθώσει τα όποια λάθη έγιναν στο παρελθόν, ενώ έταξε «λαγούς με πετραχήλια» και μύριες διαβεβαιώσεις περί ρύθμισης του θέματος!
Μάλιστα δημοσιογραφικές πηγές ανέφεραν ότι ο κ. Διαμαντίδης, με αφορμή την άρση του καμποτάζ και πιστεύοντας ότι δεκάδες εταιρίες κρουαζιέρας θα υπηρετήσουν τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική ναυτεργασία όπως έκανε μέχρι σήμερα η LOUIS CRUISES, αρχειοθέτησε στις …καλένδες το επίμαχο θέμα, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι η LOUIS CRUISES είναι η μοναδική εταιρία η οποία εδώ και χρόνια στηρίζει όχι μόνον τη ναυτική εργασία αλλά και σημαντικό τμήμα του οικονομικού και τουριστικού τομέα της χώρας, αποβιβάζοντας σε ελληνικούς προορισμούς χιλιάδες επιβάτες κάθε χρόνο.
Το αποτέλεσμα είναι ό,τι παρά τις διαβεβαιώσεις, τόσο του Υπουργού, παρά τις διαβεβαιώσεις των προκατόχων του, αλλά και του μέχρι πρόσφατα προέδρου του ΝΑΤ Γρηγόρη Τιμαγένη, ότι το θέμα θα λυθεί, η Κυπριακών συμφερόντων πλοιοκτήτρια εταιρία φέρεται να οφείλει στο ελληνικό δημόσιο περίπου 5 εκατ. ευρώ για τις μη καταβαλλόμενες εισφορές από το 2005, τα οποία μαζί με τις προσαυξήσεις έχουν φθάσει στα 15 εκατ. ευρώ.
Όσο για τον τελευταίο πρόεδρο του ΝΑΤ, Χρήστο Φωτίου, όπως δήλωσε στις 20 Ιανουαρίου ο κ. Διαμαντίδης: «έχω δώσει εντολή στον Πρόεδρο του ΝΑΤ τον κ. Φωτίου και ήδη είναι σε επαφές για να δούμε με ποιον τρόπο θα λυθεί αυτό το θέμα, το θέμα των ασφαλιστικών εισφορών της εταιρείας «Louis».


Το πάθημα… της LOUIS αποτρέπει μη κοινοτικές εταιρίες
Όμως ο κ. Διαμαντίδης, υποστήριξε σήμερα ότι προσέφυγε και στο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο του Κράτους, αποδεικνύοντας έτσι ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση για άμεση διόρθωση και ρύθμιση του θέματος.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες η πλοιοκτήτρια εταιρία ανακοίνωσε σήμερα, ότι προτίθεται να υποστείλει την ελληνική σημαία από τα δύο πλοία της, προσθέτοντας ωστόσο ότι: «θα συνεχίσει να εμπιστεύεται του Έλληνες ναυτικούς κάτω από οποιαδήποτε σημαία, για αυτό και δεν αποκλείει την επανεξέταση του θέματος, μόλις υπάρξουν οι κατάλληλες θεσμικές προϋποθέσεις».
Φυσικά το θέμα δεν είναι τόσο απλό, αφού κάτω από ξένη σημαία, η εταιρία μπορεί να διαμορφώσει διαφορετικά το μισθολόγιο των Ελλήνων ναυτικών ενώ είναι προφανές ότι αυτοί δεν θα είναι πλέον ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ με αποτέλεσμα οι ναυτικοί να χάνουν συντάξιμα ένσημα ενώ και το ΝΑΤ να έχει – με τη βούλα πλέον - λιγότερα έσοδα.
Με τον τρόπο αυτό και απόλυτα λογικά – σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους -  η εταιρία επιδιώκει την ισότιμη δραστηριοποίησή της στην Ελληνική κρουαζιέρα, με όποιο από τα πλοία με ξένη σημαία πραγματοποιήσουν προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια.
Πάντως μέχρι στιγμής, καμία εταιρία μη Κοινοτικής χώρας και για κανένα πλοίο της, δεν δήλωσε τη πρόθεσή της να ναυτολογήσει Έλληνες ναυτικούς, παρά το γεγονός ότι ο Νόμος που ψηφίστηκε πρόσφατα για την άρση του καμποτάζ προβλέπει μεταξύ άλλων και την κρατική επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών Ελλήνων ναυτικών που θα ναυτολογηθούν σ’ αυτά. Λογικό όμως είναι να διερωτηθεί οποιοσδήποτε: Μετά το πάθημα της LOUIS CRUISES η οποία είναι και Κυπριακών συμφερόντων – άρα στην ουσία Ελληνικών συμφερόντων – ποια εταιρία θα διακινδυνέψει να βρεθεί στην ίδια θέση;
Διαμαντίδης: Η LOUISE εξαπάτησε το Υπουργείο
Λίγο μετά τις 7.00 το βράδυ, ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης έστειλε στα Μέσα Ενημέρωσης Δελτίο Τύπου στο οποίο αναφέρει ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία εξαπάτησε το Υπουργείο.
Από το ρεπορτάζ βεβαίως προκύπτει καθαρά για το ποιος εξαπάτησε ποιόν… και ποιος στην πραγματικότητα υπήρξε αναξιόπιστος.
Αναλυτικά το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου αναφέρει τα ακόλουθα:
Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις, με τη γνωστοποίηση της απόφασης της Εταιρίας LOUIS HELLENIC CRUISES να αποσύρει τα κρουαζιερόπλοιά της από την ελληνική σημαία, ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, κος Ιωάννης Διαμαντίδης, έκανε την εξής δήλωση:
«Ο Πρόεδρος της Εταιρίας LOUIS HELLENIC CRUISES μετά την πρώτη συνάντησή μας τον Οκτώβριο του 2010, είχε και δεύτερη συνάντηση μαζί μου την Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011, όπου με παρακάλεσε να βρεθεί λύση με το πρόβλημα της Εταιρίας του, που προέκυψε από την άρνησή καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών στο ΝΑΤ, θέμα το οποίο βρίσκεται ήδη στα ποινικά δικαστήρια.
Αφού άκουσα με προσοχή τις θέσεις της εταιρίας, πρότεινα να ζητηθεί η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κάτι το οποίο έγινε αποδεκτό θερμά. Εκ των υστέρων όμως απεδείχθη ότι η εν λόγω Εταιρία είχε ήδη πάρει απόφαση υποστολής της ελληνικής σημαίας από τα κρουαζιερόπλοιά της, εξαπατώντας το Υπουργείο, παρά το γεγονός ότι είχε δηλώσει πως θα περιμένει την απόφαση του ΝΣΚ, προκειμένου να αποφασίσει για τη μελλοντική της στάση.
Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα αποτελεί βασικό πυλώνα της κυβερνητικής πολιτικής. Για το λόγο αυτό, το ΥΘΥΝΑΛ προχώρησε σε όλες τις αναγκαίες νομοθετικές και άλλες ενέργειες, ώστε πολύ σύντομα, ακόμη και μέσα στο 2011, τα λιμάνια και οι πόλεις που θα φιλοξενήσουν την κρουαζιέρα, αλλά και ολόκληρη η χώρα να έχει σημαντικά οικονομικά οφέλη. Θεωρώντας ότι η ελληνική σημαία δεν είναι «σημαία ευκαιρίας», αλλά ο καλύτερος πρεσβευτής της χώρας μας σε όλες τις θάλασσες, το ΥΘΥΝΑΛ θα στηρίξει με κάθε δυνατό τρόπο τόσο την ελληνική σημαία όσο και τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα των ελλήνων ναυτικών. Η προάσπιση των Ταμείων μας που είναι ο μόχθος των εργαζομένων στη θάλασσα δεν διαπραγματεύεται. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η Ελληνική Κυβέρνηση και ο Υπουργός ούτε εκβιάζονται, ούτε απειλούνται. Γνώμονάς μας είναι το δημόσιο συμφέρον.
Τέλος, όσον αφορά τις δηλώσεις των εκπροσώπων της παράταξης εκείνης που οδήγησε τη χώρα σε υπανάπτυξη και χρεοκοπία, θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί όταν μιλάνε. Εμφανίζονται αμετανόητοι. Κύριος στόχος της πολιτικής μας είναι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας και αυτό θα το πετύχουμε για το καλό της πατρίδας μας, είτε τους αρέσει είτε όχι.»
Η LOUIS αιτιολογεί την υποστολή
Νωρίτερα το απόγευμα και προφανώς αξιολογώντας όλες τις πληροφορίες που ήθελαν το ΥΘΥΝΑΛ να γράφει στις καλένδες το ζήτημα του προβληματικού νόμου Κεφαλογιάννη, η εταιρία LOUIS CRUISES εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
Σε συνέχεια δημοσιευμάτων για το θέμα της αλλαγής της σημαίας στα πλοία υπό τη διαχείριση της LOUIS HELLENIC CRUISES, θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε τα εξής:
Κατά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, ο Υπουργός ΘΥΝΑΛ κος Γιάννης Διαμαντίδης, έδειξε πλήρη κατανόηση και ενδιαφέρον για το πρόβλημα του ΝΑΤ που ταλανίζει την εταιρεία εδώ και έξι περίπου χρόνια. Πρότεινε και συμφωνήσαμε το ζήτημα να παραπεμφθεί για γνωμοδότηση στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Ήταν μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις που φορείς της Πολιτείας έδειξαν τέτοιο ζήλο και ενδιαφέρον για την επίλυση του προβλήματος αυτού.
Από την πλευρά μας, έχουμε αποδείξει έμπρακτα από το 2005 τη στήριξή μας στην Ελληνική σημαία, καθώς η εταιρεία μας ήταν αυτή που ουσιαστικά αναβίωσε την Ελληνική κρουαζιέρα και συνεισέφερε στην Ελληνική οικονομία άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ. Όλα αυτά τα χρόνια –με αποκορύφωμα τη χρονιά που πέρασε- καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε έναν ανταγωνισμό που λειτουργεί υπό ευνοϊκότερες συνθήκες, οι οποίες παρέχουν στα κρουαζιερόπλοια υπό ξένη σημαία σημαντικά πλεονεκτήματα και καθιστούν το έργο μας ολοένα και πιο δύσκολο. Ενόψει αυτών, η αλλαγή σημαίας επιβάλλεται προκειμένου να καταστεί δυνατή η συνέχιση της παρουσίας μας στο χώρο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, έτσι ώστε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε, όπως κάνουμε τόσα χρόνια, στον Ελληνικό τουρισμό και την εθνική οικονομία.
Η εταιρεία μας εκτιμά ιδιαίτερα τις ικανότητες των Ελλήνων ναυτικών και θα συνεχίσει να τους εμπιστεύεται κάτω από οποιαδήποτε σημαία, για αυτό και δεν αποκλείει την επανεξέταση του θέματος, μόλις υπάρξουν οι κατάλληλες θεσμικές προϋποθέσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: