Αθήνα, 25 Ιουνίου 2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Επίκαιρη Ερώτηση προς την Υπουργό Οικονομίας,
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού Σάμου με τον Πειραιά
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού Σάμου με τον Πειραιά
Ο βουλευτής Σάμου Πυθαγόρας Χ. Βαρδίκος κατέθεσε εχθές, 24 Ιουνίου 2010, Επίκαιρη Ερώτηση προς την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού Σάμου με τον Πειραιά.
Ο βουλευτής ενημερώνει την Υπουργό για τις δυσκολίες που παρατηρούνται στη γραμμή Σάμος-Πειραιάς η οποία εξυπηρετείται από ένα μόνο πλοίο. Συγκεκριμένα, αναφέρεται στις ακριβές τιμές των εισιτηρίων, που είναι από 30 έως 40% υψηλότερες από άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς, καθώς και στη δυσκολία να βρει κάποιος εισιτήριο ιδιαίτερα την περίοδο της τουριστικής αιχμής (20 Ιουλίου-10 Σεπτεμβρίου) εξαιτίας των ενδιάμεσων προορισμών που προσεγγίζει το πλοίο (Σύρος, Μύκονος).
Ο βουλευτής καταθέτει τις προτάσεις του, οι οποίες συνίστανται στα εξής:
Nα καθορίζονται τα ναύλα όπως σε ανάλογες γραμμές με περισσότερα του ενός πλοία.
Τα εισιτήρια για τους ενδιάμεσους προορισμούς να περιορίζονται στο 10 με 15% του συνολικού αριθμού, την περίοδο από 20 Ιουλίου μέχρι 10 Σεπτεμβρίου.
Την περίοδο αυτή να δρομολογείται Ρο-Ρο έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η μεταφορά όλων των οχημάτων και κυρίως των φορτηγών.
Η Υπουργός ερωτάται αν είναι διατεθειμένη να υλοποιήσει τις προτάσεις του Βουλευτή που θα βελτιώσουν την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού μας με τον Πειραιά.
Ο βουλευτής ενημερώνει την Υπουργό για τις δυσκολίες που παρατηρούνται στη γραμμή Σάμος-Πειραιάς η οποία εξυπηρετείται από ένα μόνο πλοίο. Συγκεκριμένα, αναφέρεται στις ακριβές τιμές των εισιτηρίων, που είναι από 30 έως 40% υψηλότερες από άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς, καθώς και στη δυσκολία να βρει κάποιος εισιτήριο ιδιαίτερα την περίοδο της τουριστικής αιχμής (20 Ιουλίου-10 Σεπτεμβρίου) εξαιτίας των ενδιάμεσων προορισμών που προσεγγίζει το πλοίο (Σύρος, Μύκονος).
Ο βουλευτής καταθέτει τις προτάσεις του, οι οποίες συνίστανται στα εξής:
Nα καθορίζονται τα ναύλα όπως σε ανάλογες γραμμές με περισσότερα του ενός πλοία.
Τα εισιτήρια για τους ενδιάμεσους προορισμούς να περιορίζονται στο 10 με 15% του συνολικού αριθμού, την περίοδο από 20 Ιουλίου μέχρι 10 Σεπτεμβρίου.
Την περίοδο αυτή να δρομολογείται Ρο-Ρο έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η μεταφορά όλων των οχημάτων και κυρίως των φορτηγών.
Η Υπουργός ερωτάται αν είναι διατεθειμένη να υλοποιήσει τις προτάσεις του Βουλευτή που θα βελτιώσουν την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού μας με τον Πειραιά.
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Χ. ΒΑΡΔΙΚΟΣ
Βουλευτής Ν. Σάμου
Αθήνα, 24 Ιουνίου 2010
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
ΘΕΜΑ: «Η Ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού Σάμου με τον Πειραιά»
Κυρία Υπουργέ,
Το 2001 «απελευθερώσαμε» την ακτοπλοΐα. Κάναμε την αρχή, για να έρθει στη συνέχεια η κυβέρνηση της ΝΔ και να ολοκληρώσει το επίτευγμα. Η «απελευθέρωση» θα έφερνε ανταγωνισμό, ο ανταγωνισμός θα οδηγούσε σε μείωση των τιμών, θα βελτίωνε τις υπηρεσίες, θα έφερνε ανάπτυξη.
Η πραγματικότητα δυστυχώς είναι διαφορετική. Εξελίσσεται σε εφιάλτη.
Στα νησιά του νομού Σάμου έρχεται ένα μόνο πλοίο. Σύγχρονο αλλά μόνο ένα. Μάλιστα, για να προσεγγίσει τον Άγιο Κήρυκο και τους Φούρνους επιδοτείται με σχεδόν 20.000 € το δρομολόγιο (πάνω από 3 εκ. το χρόνο). Επιπλέον, δυστυχώς για εμάς:
Τα ναύλα είναι από 30 έως 40% ακριβότερα από άλλους παρόμοιους και ανταγωνιστικούς προορισμούς. Για παράδειγμα, στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά η οικονομική θέση κοστίζει 31€, μάλιστα υπάρχει και super οικονομική με 19€, όταν στη γραμμή Πειραιάς-Σάμος η οικονομική θέση κοστίζει 44,5 €. Το ΙΧ για Χανιά πληρώνει 55€, για Σάμο 79€.
Το μοναδικό, σήμερα, πλοίο της γραμμής Πειραιάς-Σάμος προσεγγίζει και άλλα νησιά εκτός νομού (Σύρο, Μύκονο). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την περίοδο της τουριστικής αιχμής (20 Ιουλίου-10 Σεπτεμβρίου) να εξαντλείται ο αριθμός των εισιτηρίων και να ακυρώνονται χιλιάδες αφίξεις και επίσης χιλιάδες επισκεπτών να ταλαιπωρούνται γιατί ήρθαν αλλά δεν βρίσκουν εισιτήριο για να φύγουν.
Έτσι, είναι εύλογο, πολλοί που θα ήθελαν να περάσουν τις διακοπές τους στη Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους, να αλλάζουν προορισμό.
Απαιτούνται άμεσα ριζικές και τολμηρές λύσεις. Σε γραμμές χωρίς δεύτερο πλοίο, όπως η γραμμή Πειραιάς-Σάμος, όπου δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός:
Τα ναύλα να καθορίζονται όπως σε ανάλογες γραμμές με περισσότερα του ενός πλοία.
Τα εισιτήρια για τους ενδιάμεσους προορισμούς (για τη γραμμή Σάμος-Πειραιάς, η Σύρος και η Μύκονος) να περιορίζονται στο 10 με 15% του συνολικού αριθμού, την περίοδο από 20 Ιουλίου μέχρι 10 Σεπτεμβρίου.
Την περίοδο αυτή να δρομολογείται Ρο-Ρο (τέτοια πλοία είναι διαθέσιμα) γιατί ακόμα και εποχές με περισσότερα του ενός πλοία στη γραμμή μας, ήταν αδύνατο να μεταφερθούν όλα τα οχήματα, κυρίως τα φορτηγά.
Ερωτάται η κυρία Υπουργός
Είναι διατεθειμένη να υλοποιήσει τις παραπάνω προτάσεις;
Ο Ερωτών Βουλευτής
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Χ. ΒΑΡΔΙΚΟΣ
Βουλευτής Ν. Σάμου
Αθήνα, 24 Ιουνίου 2010
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
ΘΕΜΑ: «Η Ακτοπλοϊκή σύνδεση του νομού Σάμου με τον Πειραιά»
Κυρία Υπουργέ,
Το 2001 «απελευθερώσαμε» την ακτοπλοΐα. Κάναμε την αρχή, για να έρθει στη συνέχεια η κυβέρνηση της ΝΔ και να ολοκληρώσει το επίτευγμα. Η «απελευθέρωση» θα έφερνε ανταγωνισμό, ο ανταγωνισμός θα οδηγούσε σε μείωση των τιμών, θα βελτίωνε τις υπηρεσίες, θα έφερνε ανάπτυξη.
Η πραγματικότητα δυστυχώς είναι διαφορετική. Εξελίσσεται σε εφιάλτη.
Στα νησιά του νομού Σάμου έρχεται ένα μόνο πλοίο. Σύγχρονο αλλά μόνο ένα. Μάλιστα, για να προσεγγίσει τον Άγιο Κήρυκο και τους Φούρνους επιδοτείται με σχεδόν 20.000 € το δρομολόγιο (πάνω από 3 εκ. το χρόνο). Επιπλέον, δυστυχώς για εμάς:
Τα ναύλα είναι από 30 έως 40% ακριβότερα από άλλους παρόμοιους και ανταγωνιστικούς προορισμούς. Για παράδειγμα, στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά η οικονομική θέση κοστίζει 31€, μάλιστα υπάρχει και super οικονομική με 19€, όταν στη γραμμή Πειραιάς-Σάμος η οικονομική θέση κοστίζει 44,5 €. Το ΙΧ για Χανιά πληρώνει 55€, για Σάμο 79€.
Το μοναδικό, σήμερα, πλοίο της γραμμής Πειραιάς-Σάμος προσεγγίζει και άλλα νησιά εκτός νομού (Σύρο, Μύκονο). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την περίοδο της τουριστικής αιχμής (20 Ιουλίου-10 Σεπτεμβρίου) να εξαντλείται ο αριθμός των εισιτηρίων και να ακυρώνονται χιλιάδες αφίξεις και επίσης χιλιάδες επισκεπτών να ταλαιπωρούνται γιατί ήρθαν αλλά δεν βρίσκουν εισιτήριο για να φύγουν.
Έτσι, είναι εύλογο, πολλοί που θα ήθελαν να περάσουν τις διακοπές τους στη Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους, να αλλάζουν προορισμό.
Απαιτούνται άμεσα ριζικές και τολμηρές λύσεις. Σε γραμμές χωρίς δεύτερο πλοίο, όπως η γραμμή Πειραιάς-Σάμος, όπου δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός:
Τα ναύλα να καθορίζονται όπως σε ανάλογες γραμμές με περισσότερα του ενός πλοία.
Τα εισιτήρια για τους ενδιάμεσους προορισμούς (για τη γραμμή Σάμος-Πειραιάς, η Σύρος και η Μύκονος) να περιορίζονται στο 10 με 15% του συνολικού αριθμού, την περίοδο από 20 Ιουλίου μέχρι 10 Σεπτεμβρίου.
Την περίοδο αυτή να δρομολογείται Ρο-Ρο (τέτοια πλοία είναι διαθέσιμα) γιατί ακόμα και εποχές με περισσότερα του ενός πλοία στη γραμμή μας, ήταν αδύνατο να μεταφερθούν όλα τα οχήματα, κυρίως τα φορτηγά.
Ερωτάται η κυρία Υπουργός
Είναι διατεθειμένη να υλοποιήσει τις παραπάνω προτάσεις;
Ο Ερωτών Βουλευτής
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Χ. ΒΑΡΔΙΚΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου