(μία εκ των έσω επιγραμματική προσέγγιση)
Του Γεωργίου Σπανού
Καμποτάζ ή... σαμποτάζ; Δύο λέξεις που, στην ακτοπλοϊα, δε συμβαδίζουν μόνο στην ορθρογραφία αλλά και στο νόημα.
Το καμποτάζ που υπήρχε μέχρι και πριν λίγα χρόνια στην ακτοπλοϊα (στην Κρουαζιέρα συνεχίζεται άσχετα με βαρύγδουπα νομοσχεδία που την απελευθερώνουν αλά-ελληνικά) ήταν στην ουσία ο προστατευτισμός και η παρεμβατικότητα του Κράτους στο πως, με τι, πότε και γιατί μία εταιρεία θα δρομολογήσει ένα πλοίο σε μία γραμμή μεταξύ λιμένων της εσωτερικής ελληνικής επικράτειας. Τω καιρώ εκείνω, θα ‘πρεπε να προβλέψει o ενδιαφερόμενος και άλλα σχετιζόμενα «έξοδα» από ‘δω κι από ‘κει με τις, τότε, άδειες σκοπιμότητας. Με απλά λόγια, ήταν μία κλασική περίπτωση στρέβλωσης του ανταγωνισμού και των συνθηκών δραστηριοποίησης του ζωτικότερου μεταφορικού κλάδου της χώρας μας. Αυτά μέχρι πριν λίγα χρόνια, όπου με το καμποτάζ, σαμποταριζόταν στην ουσία η ανταγωνιστικότητα άρα και ο εκσυγχρονισμός των πλοίων άρα και η ανανέωση του στόλου, γεγονός που τελικά καθήλωσε και αυτοπαγίδεψε τις εταιρείες εκείνες που μεσουρανούσαν τότε και είχαν μάθει να δρομολογούν πλοία σύμφωνα με παλαιές μεθόδους και παλαιές αντιλήψεις περί εμπορικής πολιτικής, μένοντας πίσω από τις εξελίξεις χωρίς να καταφέρουν να αντιμετωπήσουν και να προσαρμοστούν στις προκλήσεις και σήμερα τα πλοία τους κείτωνται και βοούν εντός κεντρικών λιμένων.
Η «απελευθέρωση» της ακτοπλοϊας όμως δεν ήταν και ακριβώς αποτέλεσμα προγραμματισμένης πολιτικής βούλησης και ναυτικής διορατικότητας (όπως θα έπρεπε να ήταν στην χώρα που γέννησε και την πολιτική και τη ναυτιλία) αλλά μία βεβιασμένη και εξωθημένη ενέργεια που ακολούθησε το τραγικό ατύχημα του «Εξπρές Σαμίνα». Αλλά και η λεγόμενη απελευθέρωση δεν σήμαινε φυσικά την απεμπλοκή ενός Κράτους που με περιλαίμιο και μαστίγιο συνεχίζει να κρατά δέσμιες τις εταιρείες στο ρόλο ενός βολικού κρατικού φοροεισπράκτορα ώστε να μπορεί να καλύπτει μαύρες τρύπες από φανταστικές «υπέρ τρίτων» χρεώσεις που δεν ανταποκρίνονται και δεν αξιοποιούνται στην πραγματικότητα. Άλλωστε, αν αξιοποιούνταν σωστά όλες αυτές οι υπέρογκες εισπράξεις για «σχετιζόμενες» με τη ακτοπολοϊα επενδύσεις, τουλάχιστον θα είχαν λυθεί εδώ και χρόνια όλα τα προβλήματα υποδομής στα νησιά ώστε να μη χρειάζεται οι ήρωες καπετάνιοι μας να παριστάνουν τους καταδρομείς για αποβάσεις, συγνώμη αποβιβάσεις, όχι σε λιμάνια αλλά εκτεταμένους αρσανάδες, όσο κι αν με την τριβή αυτή έχουν γίνει οι καλύτεροι στον κόσμο, σαν άλλοι Ικάροι.
Πέρα από κάποιες παλινδρομήσεις σχετικά με τα όρια ηλικίας των πλοίων και τις «προδιαγραφές» τους, το μόνο που απελευθερώθηκε, θεωρητικά, είναι το να μπορεί να φέρει κοινοτική σημαία ένα πλοίο που θα θελήσει να εξυπηρετήσει εσωτερικούς προορισμούς. Τι άραγε να σημαίνει κάτι τέτοιο στην πράξη;
Απλά ότι τη θέση του καμποτάζ πήρε το «σαμποτάζ» σε πλοία με κοινοτική Σημαία τα οποία, νόμιμα πλέον, μπορεί να έχουν και κάποια πλεονεκτήματα έναντι της Ελληνικής, π.χ. η Ιταλία επιδοτεί τις ασφαλιστικές εισφορές του πληρώματος των πλοίων με Ιταλική Σημαία, απαιτεί λιγότερη συνολικά σύνθεση πληρώματος (εννοείται πάντα πάνω από το ελάχιστο πλήρωμα ασφαλείας απλά χωρίς περισσευούμενους «τακτοποιημένους» από Σωματεία...), ενώ διατηρεί πολύ αυστηρούς ελέγκτικούς μηχανισμούς.
Οπότε, ναι μεν μπορεί ένα πλοίο να φέρει μία κοινοτική Σημαία με τα ενδεχόμενα οφέλη της, αλλά θα αντιμετωπίσει στην πράξη εμπόδια από πολλές «πάντες», (βλ. Καλλίστη Φέρρις), ώστε να μη μπορέσει να αντιπροσφέρει επί μακρόν τα οφέλη σε ανάλογες υπηρεσίες στην αγορά, όπως φθηνότερο εισιτήριο, και να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Εκτός της νομοθετικής στρέβλωσης, της παρεμβατικότητας ή παραβατικότητας του Κράτους (διότι μέλλει να δούμε και τις τελικές απόψεις της Ε.Ε. για μία σωρεία από θέματα) πρόσφατα καταδείχτηκε, με πολύ καθυστέρηση, ένα καίριο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν κυρίως στον Πειραιά, τα τελευταία χρόνια, οι Ακτοπλοϊκές Εταιρείες.
Παρόλο που δεν είμαι εγώ αυτός που θα προσπαθήσει να «αγιοποίησει» την πλευρά κάποιων ακτοπλόων, αναφέρομαι εδώ σε εκπροσώπους των συμφερόντων των ναυτεργατών που για ιδιοτελείς και μικρόψυχους στην πραγματικότητα λόγους, σαμποτάρουν την ομαλή λειτουργία των πλοίων, αναβιώνοντας παλαιές πρακτικές ανενόχλητου τραμπουκισμού, δημιουργώντας έτσι αλυσιδωτές συνέπειες στις θαλάσσιες συγκοινωνίες οι οποίες όταν κορυφώνονται έχουν σαν πρώτα θύματα τους ίδιους τους ναυτεργάτες για τους οποίους υποτίθεται κάνουν τις κινητοποιήσεις (!).
Διότι, ενώ τα ταμειακά προβλήματα μαζί με τις οικονομικές συγκυρίες, το αναξιόπιστο και στρεβλό σύστημα των κρατικών επιχορηγήσεων, η ασύστολη γραφειοκρατία για την δρομολόγηση ενός πλοίου και οι πρακτικές του ολιγοπωλείου κάποιων μεγαλο-προμηθευτών (που μπορεί να ζήλεψαν το γάλα), είναι αντιμετωπίσημα από την επιχειρηματικότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, υπάρχει και μεσουρανεί ένα άλλο μείζον πρόβλημα που λειτουργεί ως ταφόπλακα, λόγω μίας εξόφθαλμης απραξίας και ανοχής.
Οι προσπάθειες μία χούφτας εκπροσώπων κάνα-δυο σωματείων (όχι συνολικά της ΠΝΟ), οι οποίοι απαξιώνουν τον Συνδικαλισμό και τον αντικαθιστούν με τραμπουκισμό και κλακαδόρους που «ΠΑΝΕ» στα λιμάνια χωρίς να ξέρουν τι σημαίνει πλώρη, πρύμνη, καμποτάζ κτλ. αλλά καταλαμβάνουν παράνομα καταπέλτες προκαλώντας παρακώλυση συγκοινωνιών και προβλήματα σε χιλιάδες επιβάτες, προσπαθώντας να επιβληθούν στις εταιρείες αφού επιβάλλονται πρώτα σε ναυτικούς των σωματείων τους (των οποίων το συμφέρον υποτίθεται ότι εκπροσωπούν και προασπίζουν), σε ναυτικούς που ανήκουν και στα άλλα σωματεία που δεν εκπροσωπούν αυτοί, (μπορεί ο εκπρόσωπος των λαδάδων να απειλεί και να εκβιάζει ακόμα και τον πλοίαρχο), προσπαθώντας να επιβληθούν και στα άλλα Σωματεία που ανήκουν στην ΠΝΟ όταν εκείνοι «τολμούν να μην πηγαίνουν με τα νερά τους», εκφοβίζοντας και απειλώντας ακόμα Λιμενικές και Πολιτικές Αρχές οι οποίες «ψαρώνουν» και έτσι απαστράπτουν δια της απουσίας τους ακόμα και όταν η Εισαγγελική Αρχή κηρύττει παράνομες, καταχρηστικές και ποινικά κολάσιμες τέτοιου είδους ενέργειες και παρακαλεί για την εφαρμογή των νόμων(!) καθότι κανείς στο λιμάνι δεν ενδιαφέρεται να γίνει κάτι τέτοιο!
Τι προβλέπει, άραγε, η περιβόητη χάρτα για τα δικαιώματα του επιβάτη στην περίπτωση που ένα πλοίο δεν πραγματοποιήσει το ταξίδι του εξαιτίας της μη εφαρμογής των νόμων από το αρμόδιο Υπουργείο (ΥΕΝ, ΥΕΝΑΝΠ, ΥΠΟΙΑΝ, ΥΠΡΟΠΟ ή όπως αλλιώς), όταν οι επιβάτες δεν μπορούν καν να επιβιβαστούν χωρίς την άδεια, όχι του οικείου Λιμενάρχη αλλά του οικείου... εργατοπατέρα που δρα ανενόχλητος για το τέταρτο της δημοσιότητας και της «παλληκαροσύνης» του στο Κόμμα ώστε να μπορέσει να είναι υποψήφιος σε επερχόμενες εκλογές με τις ευλογίες του ΚΚΕ; Στις μέρες μας, προβλέπει την αποζημίωση των επιβατών από ένα άλλο Υπουργείο εκείνο του Πολιτισμού(?!). Γιατί, στις αρχές του Καλοκαιριού ο Υπουργός Πολιτισμού έσπευσε να μιλήσει για αποζημιώσεις στους ταλαιπωρημένους επιβάτες εξαιτίας της αποτυχίας κάποιου Υπουργού να προστατέψει τον πολίτη-ταξιδιώτη φέρνοντας την τάξη στο λιμάνι, και της απουσίας μιάς άλλης Υπουργού που έλειπε ταξίδι και δεν μάθαινε τα νέα.
Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, χωρίς γενναία πολιτική βούληση για εξομάλυνση και εξορθολογισμό του νομικού και επιχειρηματικού πλαισίου της Ακτοπλοΐας, καλούνται οι Εταιρείες να επιβιώσουν, να αναπτυχθούν, να εφαρμόζουν «μονόπαντα» τους νόμους αλλά και τις μακροχρόνιες επενδύσεις τους, αντιμετωπίζοντας όλες τις παραπάνω μόνιμες αντιξοότητες πέραν των έκτακτων μεταβλητών που βγαίνουν στην πορεία, (π.χ. επιδοτούμενο μεταφορικό έργο που δεν πληρώνεται ενώ δεσμεύονται πλοία να εκτελούν γραμμές επί μήνες και επιβαρύνεται το ταμειακό τους πρόβλημα, ξαφνική μείωση των επιδοτήσεων και αλλαγή των προϋποθέσεων γι’ αυτές κτλ.) και να επιτελέσουν το κρισιμότερο μεταφορικό και κοινωνικό έργο στην Χώρα. Έργο το οποίο μάλιστα επαφύεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία με το Ελληνικό Κράτος να μην διευκολύνει αλλά να βάζει και προσκόμματα αφού δεν ήταν ποτέ ικανό, και δεν πρόκειται να γίνει ποτέ, να διαχειριστεί μόνο του τις Ακτοπλοϊκές μεταφορές από της συστάσεως του, (βλ. Κων/νου Παπαθανασόπουλου «Εταιρεία Ελληνικής Ατμοπλοΐας 1855-1872, Τα αδιέξοδα του Προστατευτισμού», Μελέτες Οικονομικής Ιστορίας, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 1988, βλ. «Ελληνική Ακτοπλοΐα Α.Ε.», βλ. «ΟΣΕ», βλ. πρώην «Ολυμπιακή», βλ....)
Η Ακτοπλοΐα είναι από τη φύση της η ομορφότερη ενασχόληση, επαγγελματικά ή όχι, για όλους τους εμπλεκομένους αλλά κατακρατείται δέσμια από τα νύχια και από τα δόντια κάποιων ανίκανων και κάποιων πονηρών. Ας όψομεν τον Σεπτέμβρην για τα περαιτέρω. Στην Ικαρία λέμε «’α δείξει»…
Γιώργος Γ. Σπανός,
Σύμβουλος
Ναυτιλιακών
Επιχειρήσεων
14 σχόλια:
διαβάζοντας το άρθρο,στην αρχή σε πιάνουν..τα κλάματα με τις περιγραφές για τους "κακομοιρους"ακτοπλόους.πιο κάτω καταφέρεται στους αγώνες των ναυεργατών,μιλώντας οτι γίνονται απο μειοψηφία και απο συγκεκριμένο πολιτικό χώρο.επιμελώς κρύβει οτι τα ναύλα π.χ πειραιάς-ικαρία εχουν 40πλασιαστεί τα τελευταια 10 χρονια σε συναρτηση με το μέσο μεροκάματο.καμία αναφορα στην επίσχεη εργασίας των ναυτών του nissos mikonos ΦΕΤΟΣ το καλοκαιρι ια καταβολή δεδουλευμένων.τσιμουδιά για τις κρατικές επιδοτησεις προς τους εφοπλιστές για το...καλό του ανταγωνισμου.ενοχλήθηκε αφάνταστα απο τον ναυτεργατικό αγωνα του ΠΑΜΕ για καλυτερες συνθηκες εργασίας.αξιος ο μισθος σας κυριε σπανέ...πάντα τέτοια.
αποστολης σαφος
μήπως μπέρδεψες το Σπανό με τον Βαρδινογιάννη της Hellenic Seaways; Τα σχόλια σου είναι επιτυχημένα σίγουρα αν απευθύνονται στους καταδυνάστες του τόπου μας που λέγεται Hellenic Seaways. πάντως το επόμενο πλοίο στο νησί δεν θα είναι της KKE Ferries και δεν θα ονομάζεται "ΠΑΜΕ"...
άμα δούμε στο νήσι πανω απο 1 πλοιο να μου γράψεις!ας φαμε την "ανταγωνιστικότητα"των εφοπλιστών τώρα...φυσικά και δεν απευθύνομαι μονο στη hsw.ολοι ανεξαιρετως οι ακτοπλοοι την τσέπη και τα κέρδη τους κοιτανε και τιποτα άλλο.ας έρθει 2ο και 3ο πλοιο στο νησι,ας μειωθουν τα εισητηρια,ας εξασφαλισουν οι ναυτεργατες καλύτερους μισθους και συνταξη κι ας λέγεται το πλοιο οπως θέλετε.κατα τα άλλα το ΠΑΜΕ είναι που σας ενοχλησε......
α.σ.
εννόείς ότι με την Καλλίστη με €29 το αυτοκίνητο και ανάλογα χαμηλά ναύλα σε επιβάτες και φ/γ δεν υπήρχε φτηνό εισιτήριο; με τα δρομολόγια της δεν εξυπηρετούνταν επιβάτες και επαγγελματίες χωρίς να τους εκβιάζουν, να ανεβάζουν τις τιμές και να τους αφήνουν απ'έξω χάρην κάποιων Σαμιωτών καλύτερων πελατών; Αν κοίταζε τα ...κέρδη η Καλλίστη θα έκανε επί δύο χρόνια με ταχύπλοο και συμβατικό μόνο Ικαρία Φούρνους Σάμο χωρίς την προϋπόθεση και εκβιασμό προς το υποργείο για επιδότηση;οι ναυτεργάτες με τους μισθούς "πείνας" των €2500 (το τζόβενο ή κατώτατο πλήρωμα); Αλλά μάλλον ξέρω τι φταίει για την πολεμική που κάναν το ΚΚΕ, το ΠΑΜΕ και οι ντόπιοι δήμαρχοι στην Καλλίστη. ότι ήταν από συντοπίτη μας (κι αυτό είναι ασυγχώρητο) και ότι άμα λυνόταν το πρόβλημα μόνιμα με φτηνά εισιτήρια κτλ.(όπως προσπάθησε ο Σπανός) οι δημαρχούλιδες δεν θα είχαν λόγο να πρωτοστατούν σε "διαμαρτυρίες" για τα προβλήματα του τόπου ώστε να δέιχνουν ότι "αγωνίζονται" για τη λύση τους...και να κρατούν δέσμιο τον τόπο με προβλήματα για να "αγωνίζονται" γι' αυτά.. ή μήπως ήταν και το ότι ο Σπανός δεν ακολούθησε "την πεπατημένη" με τα σωματεία του Πειραιά;
καλά μας δουλεύεις έτσι?
2 φόρες οι ναύτες του καλλιστι(και στις 2 ταξιδευα)εκαναν επισχεση εργασιας.να πουμε γιατι?
αλλες 2 φορες το πλοιο εμεινε μεσοπελαγα απο πετρελαιο.ετσι τουλαχιστον ειπαν στα μεγαφωνα.το κκε φταει και σε αυτο?
οι δημαρχοι εκαναν πολεμο στο σπανο?χαχαχαχα καλο......
πολεμο σε καθε εφοπλιστη που βλεπει την ικαρια μονο για τους καλοκαιρινους μηνες και φυσικα για αρπαχτη.
ειμαι μονιμος κατοικος ικαριας 8 χρονια.το χειμώνα που εισασταν?ουτε με κυαλι δε σας βλεπαμε....
και επιτελους πειτε την αληθεια στον καριωτικο λαο γιατί "πεσαν τα καραβια σας εξω"και αφηστε τις μπουρδες για την αγωνιστικοτητα των δημαρχων του νησιου.δεν περιμενουν τον καθε τυχαρπαστο αεριτζη για να τη δειξουν...
Αν κάποιος εκανε πολεμο στο Σπανο, αυτές ήταν οι εταιρίες καυσίμων,
γι αυτο και στο τέλος έπαιρνε πετρελαια απο το φαγερα...
Δεν φταίγανε ουτε οι δημαρχοι ουτε οι καριώτες που σταμάτησε τα δρομολόγια.
Όσο ταξίδευε το προτιμουσα γιατί παρότι ήταν πιο αργό και ξεκινούσε πάντα με καθυστέρηση 1 ωρα και παραπάνω απο Πειραια, ήταν οικονομικό.
Φάτε τώρα το Βαρδινογιάννη στη μάπα για τα επόμενα 50 χρόνια κι αμα σας αρέσει.
100 ευρω θα πάει το εισητήριο σε λίγα χρόνια
λες και οι πετρελα'ι'κές εταιρείες είναι τίποτα "φιλόπτωχα ιδρύματα"...
φιλαρακι στη μαπα θα τον φάμε παρέα...
υπάρχει όμως κι άλλος δρόμος...αυτός της ρίξης και της ανατροπής....
επίσης η δημιουργία εθνικού φορέα ακτοπλο'ι'κων συγκοινωνιών είναι επιτακτική οσο ποτέ άλλωτε....
τα περί έλλειψης καυσίμων μεσοπέλαγα είναι τουλάχιστον αστεία και φαιδρά και πηγάζουν από τις άκρως υποκειμενικες απόψεις ανθρώπων που σαν καραμέλα πιπιλίζουν πάντα συκοφαντικά επιχειρήματα λόγω έλλειψης γνώσεων και πραγματικών επιχειρημάτων.
εθνικός φορέας ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών όπως ακριβώς λέμε δηλαδή Ολυμπιακή, ΟΣΕ, Ελληνική Ακτοπλοΐα (την εταιρεία που ανέλαβε το κράτος να εξυπηρετήσει με πλοία τα νησιά)μας...
κι εγώ είμαι κάτοικος Ικαρίας και ποτέ δεν είχα ξαναδεί Ταχύπλοο να κάνει δρομολόγια το χειμώνα και μάλιστα χωρίς επιδότηση και στους Φούρνους! το ίδιο και ποτέ δεν είδα συμβατικό να κάνει το ίδιο χειμώνα -καλοκαίρι. επειδή και εγώ ταξίδευα και γνω΄ριζα το πλήρωμα ξέρω για τις επισχέσεις... όταν οι άλλες εταιρείες πληρώνουν κάθε τρίμηνο, στην Καλλίστη κάνανε κάθε 5 του μήνα γιατί δεν είχε προλάβει να εξοφληθεί ο μόλις προηγούμενος
ίσως δεν ξέρετε την ταρίφα των επισχέσεων στον Πειραιά: ένα πενηντάρικο από το κάθε πλήρωμα στο σωματέμπορα "δώρο"...υπάρχουν και φωτογραφίες. Γιατί δεν ρίχνει μια ματιά στο "πόθεν έσχες" κάποιων εργατοπατέρων και συγγενών το κράτος να δεις λεφτά που θα βρεί.
με άλλα λόγια λοιπόν οι ναυτεργατες κανουν επισχεσεις εργασιας για ..την πλάκα τους.όσο για την ελλειψη πετρελαιου μεσοπέλαγα άστο καλύτερα.είμασταν μέσα.εκτος αν αυτοι οι "αθλιοι"ναυτεργατες μας ελεγαν ψεμετα απο τα μεγαφωνα.δάκτυλος του ΠΑΜΕ κι εκεί?
για να το κλείνουμε αφού ο Σπανός έκανε τόσα καλά στον τόπο μας- κι επειδή οι καριωτες δεν ηταν ποτέ αχαριστοι-εχει προταθεί για κατασκευή ανδριάντα του και στα 2 λιμάνια της Ικαρίας(τα οποια φυσικά θα παρουν και το όνομά του).
σας ευχαριστουμε και πάντα..καλοτάξιδος
καταρχάς επίσχεση έκανε πάντα μία μειοψηφία και όχι οι περισσότεροι. (βλ. http://aegaio.blogspot.com/2009_04_12_archive.html και κυρίως εδώ
http://aegaio.blogspot.com/2009_04_13_archive.html)
Ήμουνα πλήρωμα φίλε στο πλοίο γι' αυτό άκου: αν έμεινες μεσοπέλαγα από καύσιμα, ήρθαν ρυμουλκά να σε πάνε με το πλοίο στο λιμάνι;-φυσικά και δεν ήρθαν, γιατί δεν έμεινε ποτέ από καύσιμα. το τι παιζόταν μες το πλοίο από τους "επικεφαλής" των σωματέιων άστο, δεν τιμά αυτούς που υπερασπίζεσαι αλλά κι εκείνους που τους υπερασπίζονται... Όσον αφορά τους αδριάντες, απ'ότι ξέρω υπάρχουν μνημεία του παππού του και ήρωα της Ελευθέρας Πολιτείας Ικαρίας Γεωργίου Σπανού, ξέρεις εκείνου που πέθανε για να μπορούμε όλοι εμείς σήμερα να μιλάμε για την Ικαρία, για να λέει το ΚΚΕ τα ποιήματα του και για να κατακρίνουμε τους απογόνους του που αγωνίστικαν για το νησί όταν όλοι οι άλλοι Ικάριοι εφοπλιστές και οι "έχοντες και κατέχοντες" ξήνονται και κοιτάνε από μακρυα..
Οργιάζει η «μαύρη» εργασία
Εξακολουθεί να «οργιάζει» η μαύρη εργασία στο λιμάνι του Πειραιά, μπροστά στα μάτια των λιμενικών αρχών και λίγα μέτρα από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, με συνέπεια τη στυγνή εκμετάλλευση ναυτεργατών και εργαζομένων της στεριάς, αλλά και τη διόγκωση των ελλειμμάτων του ήδη «βουλιαγμένου» ΝΑΤ και των άλλων Ταμείων Κοινωνικής Ασφάλισης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταθέτουν τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στις 14 Γενάρη 2008 στο επιβατηγό πλοίο «SARDINIA VERA» στο οποίο εκτελούνται εργασίες επισκευών στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας διαπιστώθηκε ότι στο πλοίο εργάζονται 28 Ελληνες που εμφανίζονται ως ναυτεργάτες ανασφάλιστοι και πως το πλήρωμα δεν έχει εξοφληθεί τα δεδουλευμένα του Δεκέμβρη 2007.
Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ απαιτούν από τις αρμόδιες αρχές του ΥΕΝ και τη διοίκηση του ΝΑΤ να σταματήσουν να καλύπτουν την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών στο λιμάνι του Πειραιά και στην επισκευαστική ζώνη, να σταματήσει η «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία και να εφαρμοστεί το 10μηνο επάνδρωσης που παραβιάζεται στα περισσότερα επιβατηγά πλοία.
Δημοσίευση σχολίου