Ετικέτες

Ικαρία (240) Ελλάδα (136) Εκλογές 2010 (114) Περιφέρεια Β.Αιγαίου (107) Περιβάλλον (96) Ακτοπλοϊκό (71) Πολιτική (60) Πολιτισμός (55) Τ.Αυτοδιοίκηση (54) Κινητοποίηση (53) Σάμος (50) Ικαριώτες (42) Πλημμύρα 2010 (42) Υγεία (41) Βαρδίκος (37) Ικαριακή Ραδιοφωνία (36) Αρχιπέλαγος (34) Θέσεις (33) Αθλητισμός (31) Καιρός (28) Εκδηλώσεις (26) Σύλλογοι (26) Φύση (23) Κόσμος (22) Δήμος Ικαρίας (21) Ενέργεια (20) Μαγειρική (20) Νομαρχία (17) Διαχείρηση Απορριμάτων (16) Εκπαίδευση (16) Μπάσκετ (15) Φούρνοι Κορσεών (14) Βόρειο Αιγαίο (13) Ιστορικά (12) Οικονομία (12) Αερομεταφορές (11) Δήμος Αγίου Κηρύκου (11) kavopapas.gr (10) Natura 2000 (9) Τουρισμός (8) Europedirect (7) Δήμος Ραχών (7) Ποδόσφαιρο (7) Φεστιβάλ Ικαρίας (7) Οδικό δύκτιο (6) Εξωτερική Πολιτική (4) Εταιρεία Ικαριακών Μελετών (4) Νησιά (4) Συγκοινωνίες (4) Χοροταξικό (4) Άρτεμις Ταυροπόλος (3) Έπαρχος Ικαρίας (3) Βαρελόσκυλα (3) Ομογένεια (3) ikariamag.gr (2) Άγιος Κήρυκος (2) Ελεύθερη κατασκήνωση (2) Εξπρές Σαμίνα (2) Επαρχείο Ικαρίας (2) ΠΑΜΕ (2) Σκάκι (2) ikarianet.gr (1) Εθελοντισμός (1) Μουσική (1) Σύλλογος Ικαρίων Επιστημονων (1)

11 Ιαν 2011

Απάντηση σχετικά με το Δ.Τύπου του κ.Βαρδίκου για τις αεροδιακομιδές


Διαβάζοντας το δελτίο Τύπου και την επιστολή που έστειλε ο βουλευτής Σάμου Πυθαγόρας Χ. Βαρδάκος, σχετική με τις αεροδιακομιδές, θα ήθελα να κάνω ορισμένες παρατηρήσεις που πιστεύω ότι ο κ. Βαρδάκος μάλλον δεν γνωρίζει. Οι προθέσεις του για την εγκαθίδρυση ενός συστήματος αεροδιακομιδών είναι αναμφισβήτητα αγνές. Ωστόσο ο τρόπος υλοποίησης που προτείνει έχει σημαντικές αδυναμίες, τουλάχιστον ως προς το σκέλος της εμπλοκής των Ενόπλων Δυμάμεων, έτσι όπως το προτείνει. Κάνοντας επί 20 χρόνια στρατιωτικό ρεπορτάζ, με τις απλές γνώσεις που μπορεί κάποιος δημοσιογράφος να αποκτήσει πάνω στο θέμα, έχω να παρατηρήσω τα εξής:
  1. Προτείνεται η αξιοποίηση των ΑΤR42 ως αεροσκαφών αεροδιακομιδών, με πιλότους της πρώην Ολυμπιακής και τεχνική υποστήριξη από την Πολεμική Αεροπορία. Όσο καλή κι αν φαίνεται η ιδέα, η Πολεμική Αεροπορία δεν θα μπορούσε να παρέχει τεχνική υποστήριξη, αφού οι τεχνικοί αφενός εξειδικεύονται σε συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών και αφετέρου είναι εξαιρετικά λίγοι, μετά το κύμμα παραιτήσεων που σημειώθηκαν και τα τελευταία χρόνια. Για να μπορέσει η Π.Α. Να παρέχει τεχνική υποστήριξη, θα πρέπει να εκπαιδεύσει προσωπικό στον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους που η ίδια δεν διαθέτει και μιλάμε για πολύ μεγάλα ποσά, τα οποία μέσα στην οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα δεν γνωρίζω αν μπορούν να διατεθούν. Επιπλέον θα πρέπει να ενισχύσει το ανθρώπινο δυναμικό της, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί σε τέτοια υποχρέωση, κάτι που δεν προβλέπεται για το άμεσο μέλλον. Σήμερα, μετά τις αθρόες παραιτήσεις, είναι γεγονός ότι οι τεχνικοί οριακά επαρκούν για τα αεροσκάφη της ΠΑ. Εργάζονται μέρα και νύχτα για να μπορούν να έχουν τα αεροσκάφη σε πτητική κατάσταση. Αν επιβαρυνθούν με υποχρεώσεις για νέα αεροσκάφη, κινδυνεύουμε να βρεθούμε σε καταστάσεις επικίνδυνες όπως αυτές που οδήγησαν στην πτώση του αεροσκάφους της εταιρίας Helios. Αν θυμάστε, η πτώση του αεροσκάφους της Helios, αποδόθηκε σε σφάλμα των τεχνικών, οι οποίοι εργάζονταν νύχτα για να παραδόσουν το αεροσκάφος. Οι προδιαγραφές ασφαλείας δεν επιτρέπουν υπεραπασχόληση των τεχνικών και νομίζω ότι ο κ. Βουλευτής δεν γνωρίζει αυτές τις πτυχές του προβλήματος και γι αυτό τον λόγο διατύπωσε έτσι την πρότασή του.
  2. Προτείνει επίσης να δημιουργηθούν βάσεις σε “Μικρά νοσοκομεία (π.χ. της Ικαρίας) με αεροσκάφη που θα σταθμεύουν επιτόπου” για να “εξυπηρετούν σαφώς καλύτερα και οικονομικότερα” τις διακομιδές σε “κοντινά μεγαλύτερα νοσοκομεία (π.χ. της Σάμου)”. Θα μπορούσε να ήταν μια καλή ιδέα, όμως εκτιμώ ότι και πάλι ο κ. Βαρδάκος δεν γνωρίζει τι σημαίνει στάθμευση αεροσκάφους σε κάποια περιοχή. Σημαίνει με απλά λόγια ότι δημιουργείται υποδομή, η οποία περιλαμβάνει χώρους για φιλοξενία των πληρωμάτων (χρειάζονται πάνω από τρία πληρώματα για κ άθε αεροσκάφος την ημέρα, για λόγους ασφαλείας), των τεχνικών εδάφους καθώς και δυνατότητα επισκευής αεροσκαφών, τα οποία παρουσιάζουν καθημερινά προβλήματα, άσχετα αν είναι παλιά ή καινούργια. Αυτό σημαίνει τεράστιο κόστος, το οποίο δεν γνωρίζω αν είναι σε θέση να το διαθέσει η χώρα μας που βρίσκεται υπό την επιτήρηση της τρόικας. Η ασφάλεια του προσωπικού και οι ζωές των επιβατών είναι πολύ σημαντικές και δεν νομίζω ότι ο κ. Βουλευτής θα ήθελε να προτείνει φθηνές λύσεις που να θέτουν σε κίνδυνο ζωές.
Θα θυμίσω ότι τα πληρώματα των ελικοπτέρων που εκτελούν διακομιδές από το Αιγαίο, τόσο στη Χίο όσο και στη Λήμνο, κοιμούνται ακόμα σε κοντέινερς. Και μπορεί να τους ευχαριστούμε κάθε φορά που σώζουν μια ζωή μεταφέροντας ασθενείς σε νοσοκομεία, όμως λίγοι ενδιαφέρονται για το πώς ζουν αυτοί οι άνθρωποι χειμώνα και καλοκαίρι στα κοντέινερς, και δεν έχουν εξευρεθεί ακόμα κονδύλια για να τους παρέχουν το αυτονόητο, δηλαδή μια στέγη για να στεγάσει τις βασικές τους ανάγκες τις ατέλειωτες ώρες που περιμένουν στο έδαφος για να μεταφέρουν έναν από εμάς σε κάποιο νοσοκομείο. Θα περίμενα από τον κ. Βουλευτή να πρωτοστατήσει και να πιέσει τους συναδέλφους του υπουργούς να αποδεσμεύσουν τα ελάχιστα χρήματα που απαιτούνται για να δημιουργηθεί η υποδομή που εκκρεμεί το λιγότερο μια δεκαετία.




Ιωάννα Ηλιάδη
δημοσιογράφος

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

πολυ σωστες οι παρατηρησεις.και επιετλους,οχι αλλα agusta
αποστολης σ.