Αρτέμιδας Ταυροπόλου (Λυγερή θεά).
Από τις δύο ανασκαφικές περιόδους:
α. από τον Λ.Πολίτη ο 1938-1939 και
β. από την έφορο αρχαιοτήτων Φ.Ζαφειροπούλου το 1989
τα ευρήματα δίνουν χρονολογική χρήση του ιερού από τον 6ο πΧ αιώνα έως και
τους ρωμαϊκούς χρόνους. Και οι δύο ερευνητές χαρακτηρίζουν τα ευρήματα αυτά
‘’ενδιαφέροντα’’ η δε κ.Ζαφειροπούλου προτείνει στην έκθεσή της (Α.Δ.
Χρονικά Β2 1989) περαιτέρω συνέχιση της ανασκαφής που δεν
πραγματοποιήθηκε έκτοτε.Η σημερινή κατάσταση του Ταυροπολίου είναι το λιγότερο οικτρή. Πέραν της
πινακίδας της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, τίποτα δεν θυμίζει αρχαιολογικό πόσο
μάλλον ιερό χώρο.
τους ρωμαϊκούς χρόνους. Και οι δύο ερευνητές χαρακτηρίζουν τα ευρήματα αυτά
‘’ενδιαφέροντα’’ η δε κ.Ζαφειροπούλου προτείνει στην έκθεσή της (Α.Δ.
Χρονικά Β2 1989) περαιτέρω συνέχιση της ανασκαφής που δεν
πραγματοποιήθηκε έκτοτε.Η σημερινή κατάσταση του Ταυροπολίου είναι το λιγότερο οικτρή. Πέραν της
πινακίδας της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, τίποτα δεν θυμίζει αρχαιολογικό πόσο
μάλλον ιερό χώρο.
Τα υπολείμματα του μνημείου ολοσχερώς απροστάτευτα- μη συζητήσουμε για τον
περιβάλλοντα χώρο- βρίσκονται στη διάθεση κυρίως των τουριστών εκείνων που οι
ντόπιοι αποκαλούν σκωπτικά ‘’γκρούβαλους’’ και οι οποίοι σαν ένα νέο είδος
νεοχίπυς(?) βρίσκοντας καταφύγιο στον κόλπο του Να χρησιμοποιούν το μνημείο και
ως αφοδευτήριο(!).
περιβάλλοντα χώρο- βρίσκονται στη διάθεση κυρίως των τουριστών εκείνων που οι
ντόπιοι αποκαλούν σκωπτικά ‘’γκρούβαλους’’ και οι οποίοι σαν ένα νέο είδος
νεοχίπυς(?) βρίσκοντας καταφύγιο στον κόλπο του Να χρησιμοποιούν το μνημείο και
ως αφοδευτήριο(!).
Εννοείται πως οι άνθρωποι αυτοί δεν δημιουργούν μόνο αυτό το πρόβλημα στο
νησί καθώς είναι πηγή πολλών οχληρών γεγονότων και καταστάσεων.
νησί καθώς είναι πηγή πολλών οχληρών γεγονότων και καταστάσεων.
Η τουριστική , με τη καλή έννοια, ανάπτυξη ενός τόπου συνδέεται πολύ συχνά
με αρχαιολογικού ενδιαφέροντος μνημεία και ευρήματα. Για μια τέτοιου όμως
είδους ανάπτυξη πρέπει πρώτα να προφυλαχθούν , να διασωθούν και εν τέλει να
αναδεχθούν τα μνημεία αυτά. Οι δε επισκέπτες να σέβονται τούτο το τόπο που
επισκέπτονται όσο και τα μνημεία του.
με αρχαιολογικού ενδιαφέροντος μνημεία και ευρήματα. Για μια τέτοιου όμως
είδους ανάπτυξη πρέπει πρώτα να προφυλαχθούν , να διασωθούν και εν τέλει να
αναδεχθούν τα μνημεία αυτά. Οι δε επισκέπτες να σέβονται τούτο το τόπο που
επισκέπτονται όσο και τα μνημεία του.
Ως επίμετρο ας προσθέσουμε τον κατά λέξη επίλογο της κ.Ζαφειροπούλου.
Ίσως αυτό το αγροτικού χαρακτήρα ιερό, αποτέλεσε για τον νησιώτικο κόσμο
ένα μικρό θρησκευτικό κέντρο, του οποίου όμως η φήμη θα ήταν υπολογίσιμη, αν
κρίνει κανείς από τις προσφορές αλλά και από το γεγονός ότι είχε γίνει
προσπάθεια να υπάρχουν μνημεία, ολόκληρα ή τμήματα τους από μάρμαρο, υλικό που
δεν υπάρχει στην περιοχή άρα είναι πολύτιμο.
ένα μικρό θρησκευτικό κέντρο, του οποίου όμως η φήμη θα ήταν υπολογίσιμη, αν
κρίνει κανείς από τις προσφορές αλλά και από το γεγονός ότι είχε γίνει
προσπάθεια να υπάρχουν μνημεία, ολόκληρα ή τμήματα τους από μάρμαρο, υλικό που
δεν υπάρχει στην περιοχή άρα είναι πολύτιμο.
Ελπίζουμε η μικρή αυτή γνωστοποίηση να κινήσει το ενδιαφέρον όσων πρέπει
και να δούμε κάποια, προς το καλύτερο, αλλαγή στο σημερινό σκηνικό του Να.
και να δούμε κάποια, προς το καλύτερο, αλλαγή στο σημερινό σκηνικό του Να.
Μέχρι τότε, καλή τύχη λυγερή θεά..
http://clubs.pathfinder.gr/artemistavropolos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου