ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΣΑΡΑΝΤΗ
Περίπου 10 δολάρια Αυστραλίας, ή κάτι παραπάνω από 7 ευρώ, κόστισε η κάλυψη της απόστασης των 5.000 χιλιομέτρων που διένυσε στο πρώτο του ταξίδι ένα αυτοκίνητο που κινείται με αιολική ενέργεια.
Το ταξίδι του «Αέρινου Εξερευνητή» (Wind Explorer) ήταν η πρώτη μεγάλη δοκιμασία για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, που κινήθηκε τόσο σε πολικά ψύχη όσο και σε υψηλότατες θερμοκρασίες, και επιβεβαίωσε τους Γερμανούς επενδυτές του που ευελπιστούσαν ότι θα αποδείκνυε ότι υφίσταται ήδη η τεχνολογία που είναι ικανή να στηρίξει αυτοκίνητα με ανανεώσιμη ενέργεια ακόμη και σε τέτοια σκληρά ταξίδια.
Το πρώτο Ι.Χ.
«Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που κινείται με αιολική ενέργεια και μπορεί να ταξιδέψει σε δρόμο τέτοιες αποστάσεις και βεβαίως είναι το πρώτο αυτοκίνητο, οπουδήποτε στον κόσμο, που παίρνει κίνηση και από ιστίο», δήλωσε ο κατασκευαστής του οχήματος, Στέφαν Zίμερερ, ο οποίος πρόσθεσε ότι ήθελε να δείξει «πως αν θέλεις να κατασκευάσεις ένα ελαφρύ ηλεκτρικό επαρκές αυτοκίνητο, μπορείς σήμερα».
«Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που κινείται με αιολική ενέργεια και μπορεί να ταξιδέψει σε δρόμο τέτοιες αποστάσεις και βεβαίως είναι το πρώτο αυτοκίνητο, οπουδήποτε στον κόσμο, που παίρνει κίνηση και από ιστίο», δήλωσε ο κατασκευαστής του οχήματος, Στέφαν Zίμερερ, ο οποίος πρόσθεσε ότι ήθελε να δείξει «πως αν θέλεις να κατασκευάσεις ένα ελαφρύ ηλεκτρικό επαρκές αυτοκίνητο, μπορείς σήμερα».
Το ανοιχτό αυτοκίνητο που μοιάζει με αγωνιστικό, είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, έχει ρόδες ποδηλάτου και κινείται κυρίως από μία μπαταρία ιόντων λιθίου, που φορτίζεται το βράδυ από μία φορητή αεροτουρμπίνα, αν και κάποιες φορές χρησιμοποιήθηκε και ένας χαρταετός, περίπου σαν ιστίο. Είναι πολύ ελαφρύτερο από ένα μέσο αυτοκίνητο, αφού ζυγίζει περίπου 80 κιλά χωρίς τις μπαταρίες και περίπου 200 κιλά με αυτές. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 90 χιλιομέτρων την ώρα.
Ανησυχία
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού αντιμετώπισε θερμοκρασίες έως και 60 βαθμούς Κελσίου στις πεδιάδες του Νουλαμπόρ, προκαλώντας ανησυχία για το αν θα υπερθερμανθούν οι μπαταρίες του.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού αντιμετώπισε θερμοκρασίες έως και 60 βαθμούς Κελσίου στις πεδιάδες του Νουλαμπόρ, προκαλώντας ανησυχία για το αν θα υπερθερμανθούν οι μπαταρίες του.
«Ο ζεστός αέρας έμπαινε μέσα στο αυτοκίνητο και σχεδόν μας έκαιγε το δέρμα, ενώ τρεις ημέρες μετά είχαμε 7 βαθμούς Κελσίου και παγώσαμε», είπε ο Ζίμερερ. Οι άνεμοι κάποιες στιγμές υποχωρούσαν, αναγκάζοντας το αυτοκίνητο να καταφεύγει για επαναφόρτιση σε κατασκηνώσεις κατά μήκος του δρόμου.
Από τα συνολικά 5.000 χιλιόμετρα, τα 2.480 διανύθηκαν με αιολική ενέργεια, τα 480 με ιστίο και τα 2.100 με ηλεκτρική ενέργεια. «Συνολικά το ταξίδι κόστισε 10 δολάρια Αυστραλίας που πληρώσαμε για τις φορτίσεις ηλεκτρισμού», είπε ο Ντιρκ Γκίον, ο έτερος των κατασκευαστών του, διευκρινίζοντας ότι το όχημα δεν είναι έτοιμο για πρακτική χρήση, αλλά έχει δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες για το μέλλον.
«Ελπίζω ότι σε μία δεκαετία, θα έχει μεγάλη ανάπτυξη», ανέφερε ο Γκίον
πηγή:Ημερισία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου