Ετικέτες

Ικαρία (240) Ελλάδα (136) Εκλογές 2010 (114) Περιφέρεια Β.Αιγαίου (107) Περιβάλλον (96) Ακτοπλοϊκό (71) Πολιτική (60) Πολιτισμός (55) Τ.Αυτοδιοίκηση (54) Κινητοποίηση (53) Σάμος (50) Ικαριώτες (42) Πλημμύρα 2010 (42) Υγεία (41) Βαρδίκος (37) Ικαριακή Ραδιοφωνία (36) Αρχιπέλαγος (34) Θέσεις (33) Αθλητισμός (31) Καιρός (28) Εκδηλώσεις (26) Σύλλογοι (26) Φύση (23) Κόσμος (22) Δήμος Ικαρίας (21) Ενέργεια (20) Μαγειρική (20) Νομαρχία (17) Διαχείρηση Απορριμάτων (16) Εκπαίδευση (16) Μπάσκετ (15) Φούρνοι Κορσεών (14) Βόρειο Αιγαίο (13) Ιστορικά (12) Οικονομία (12) Αερομεταφορές (11) Δήμος Αγίου Κηρύκου (11) kavopapas.gr (10) Natura 2000 (9) Τουρισμός (8) Europedirect (7) Δήμος Ραχών (7) Ποδόσφαιρο (7) Φεστιβάλ Ικαρίας (7) Οδικό δύκτιο (6) Εξωτερική Πολιτική (4) Εταιρεία Ικαριακών Μελετών (4) Νησιά (4) Συγκοινωνίες (4) Χοροταξικό (4) Άρτεμις Ταυροπόλος (3) Έπαρχος Ικαρίας (3) Βαρελόσκυλα (3) Ομογένεια (3) ikariamag.gr (2) Άγιος Κήρυκος (2) Ελεύθερη κατασκήνωση (2) Εξπρές Σαμίνα (2) Επαρχείο Ικαρίας (2) ΠΑΜΕ (2) Σκάκι (2) ikarianet.gr (1) Εθελοντισμός (1) Μουσική (1) Σύλλογος Ικαρίων Επιστημονων (1)

8 Φεβ 2011

Η Σημερινή ομιλία του Βουλευτή Σάμου στη Βουλή κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου '''Διαρθρωτικές αλλαγές στο ΕΣΥ''


ΟΜΙΛΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΑΜΟΥ 
ΠΥΘΑΓΟΡΑ Χ. ΒΑΡΔΙΚΟΥ
ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ 
KATA ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ:
«ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ»

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Έχω την τιμή να εισηγούμαι, ως κυβερνητικός βουλευτής, ένα νομοσχέδιο που επιφέρει ριζικές αλλαγές σε έναν σημαντικό τομέα της ζωής μας. Αυτόν της υγείας.
Ριζικές αλλαγές που για να πραγματοποιηθούν θα απαιτηθούν, από εδώ και στο εξής, τιτάνιες προσπάθειες:
από τους παράγοντες του Κράτους,
τα στελέχη της Διοίκησης
και τους εργαζόμενους του χώρου.
Για τις Προμήθειες Υγείας, φτάσαμε να δαπανούμε σχεδόν 5 δισ. €. το χρόνο. Αδιανόητο να μην μπορούμε να αξιοποιήσουμε το τεράστιο αυτό ποσό με όρους αγοράς και να πετύχουμε καλύτερες τιμές, μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Αντιθέτως, εμείς, με υπερτιμολογήσεις, με σπατάλες, παράλληλα δε και με αδυναμία οποιουδήποτε ελέγχου περιοριζόμαστε στο ρόλο του παθητικού θεατή συσσώρευσης υπερβολικού δημοσίου χρέους.
Καταφέραμε στην Ελλάδα να έχουμε από τις υψηλότερες «κατά κεφαλήν» ιατροφαρμακευτικές δαπάνες με τα χαμηλότερα επίπεδα προσφερόμενων υπηρεσιών.
Με το παρόν νομοσχέδιο, ανασυγκροτούνται και εναρμονίζονται με τα κοινοτικά δεδομένα, συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών
και θεσμοθετούνται οι συμφωνίες-πλαίσιο που εξασφαλίζουν χαμηλές τιμές για επαναλαμβανόμενες ανάγκες ομοειδών προϊόντων και υπηρεσιών.

Ως αναθέτουσες αρχές καθιερώνονται μόνο οι Υγ. Περιφέρειες, μόνες, κατά ομάδες ή όλες μαζί, με διαφάνεια, για μεγάλες κλίμακες, με σημαντικά οφέλη για τον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη.
Ο κάθε φορέας θα συντάσσει το δικό του Πρόγραμμα Προμηθειών Προϊόντων και Υπηρεσιών, θα το στέλνει στην Υγ. Περιφέρεια για να συνταχθεί το δικό της και όλα τα Περιφερειακά θα στέλνονται στη Συντονιστική Επιτροπή Προμηθειών (ΣΕΠ) (από τον Γ.Γ. Υγείας, τους Διοικητές των Περιφερειών και τον Πρόεδρο Επιτροπής Προδιαγραφών) για να συνταχθεί το Συνολικό Πρόγραμμα και να αποφασιστεί πώς θα γίνουν οι διαγωνισμοί.

Όλα τα Προγράμματα θα βασίζονται:
στους εγκεκριμένους προϋπολογισμούς,
στις πραγματικές ανάγκες που θα περιγράφονται και θα αιτιολογούνται
και στα απολογιστικά στοιχεία δεικτών.
Οι αναθέτουσες αρχές, αν κριθεί αναγκαίο, θα συμβάλλονται με Τράπεζες, με ουσιαστικά αλληλόχρεους λογαριασμούς, για την έγκαιρη εξόφληση του προμηθευτή, που συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για να λειτουργήσει το νέο σύστημα.
Η Επιτροπή Προδιαγραφών (ΕΠ) ως ειδική υπηρεσία του Υπουργείου θα καθορίζει ενιαίες προδιαγραφές, θα συντάσσει διακηρύξεις και συμβάσεις και με το Παρατηρητήριο Τιμών θα διατηρεί ολοκληρωμένα και πάντα επικαιροποιημένα στοιχεία.
Οι επιλογές θα γίνονται με προκηρύξεις ανοιχτού διαγωνισμού ή με διαδικασία ανταγωνιστικού διαλόγου. Η διαδικασία αυτή προβλέπεται από κοινοτική οδηγία, για πολύπλοκους διαγωνισμούς, όταν δεν ενδιαφέρει μόνο η απλή προμήθεια αλλά και η φύλαξη, διατήρηση, διάθεση, αναπλήρωση, με stock ασφάλειας, με συγκεκριμένες ποσότητες, σε συγκεκριμένο χρόνο.
Όλα συνεκτιμώνται και επιλέγεται η οικονομικά συμφέρουσα -όχι απαραίτητα μειοδοτική- προσφορά.
Ο διαγωνισμός θα προκηρύσσεται με τιμές Παρατηρητηρίου. Ο μειοδότης θα αμείβεται με 5 έως 25% της διαφορά της τιμής προσφοράς του από την κατώτερη τιμή του τελικού οικονομικού αποτελέσματος.
Για τους παραπάνω διαγωνισμούς, με απόφαση της ΣΕΠ, οι αναθέτουσες αρχές θα μπορούν να εκχωρούν σε εξειδικευμένες ιδιωτικές εταιρείες μέρος των αρμοδιοτήτων τους, εφ’ όσον κριθεί ότι η εκχώρηση αυτή θα επιφέρει θετικότερα αποτελέσματα.
Πρέπει να καθησύχασε τις δικαιολογημένες ανησυχίες η υπουργική διαβεβαίωση πως
το Δημόσιο θα προκηρύσσει και θα καθορίζει τις τιμές,
το Δημόσιο θα διενεργεί και θα εγκρίνει,
το Δημόσιο θα αποφασίζει και θα συνάπτει τις συμβάσεις.
Από τον Αύγουστο του 2010 λειτουργεί το Παρατηρητήριο Τιμών και με τις τιμές του, το τελευταίο 5μηνο του 2010, επιτεύχθηκε μείωση δαπανών κατά 20%. Με τις τιμές αυτές θα προσαρμόσουμε και τις τιμές της περιόδου Ιανουάριος-Ιούλιος 2010. Η απομείωση των ποσών των ενταλμάτων της περιόδου αυτής θα πραγματοποιηθεί με ισόποση μείωση επί των ενταλμάτων που θα  εκδοθούν και θα αφορούν πληρωμές του τελευταίου 5μήνου του 2010. Αναμένεται έτσι να εξοικονομηθούν άλλα 100 εκ. €.
Θεμελιακή αλλαγή το νέο σύστημα στις προμήθειες υγείας, θεμελιακή και ριζική αλλαγή και η νέα παροχή υπηρεσιών υγείας που θα εξασφαλίζει ο Εθνικός Οργανισμός Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) που θα ιδρυθεί και θα λειτουργήσει σε 6 μήνες ως ΝΠΔΔ υπό την εποπτεία των υπουργείων Εργασίας και Υγείας.
Εδώ βρίσκεται η μεγαλύτερη αλλαγή που επιφέρει το νομοσχέδιο που συζητάμε.
Σ’ αυτόν θα ενταχθούν ο κλάδος Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τις μονάδες υγείας του, οι κλάδοι υγείας του ΟΓΑ και του ΟΑΕΕ και ο ΟΠΑΔ. Θα είναι δυνατή η μεταφορά σ’ αυτόν και άλλων Οργανισμών Παροχής Υγείας.
Ο ΕΟΠΥΥ, λειτουργικά θα συντονίζει τους φορείς του δικτύου πρωτοβάθμιας φροντίδας (τα Κ.Υ., τα Περιφερειακά Ιατρεία ΕΣΥ, τα Αγροτικά, τις μονάδες ΟΤΑ, τους συμβεβλημένους γιατρούς) θα διαχειρίζεται τις χρηματοδοτήσεις, θα θεσπίζει κανόνες ποιότητας, θα καθορίζει κριτήρια και όρους σύναψης συμβάσεων με φορείς και γιατρούς.
Οι πόροι του Οργανισμού θα είναι:
Το 0,7% του κρατικού προϋπολογισμού.
Οι εισφορές των ασφαλισμένων-εργοδοτών.
Το 4% των συνταξιούχων,
Το rebate των φαρμακείων και εταιρειών κ.ά.
Τα νοσοκομεία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μεταφέρονται στο ΕΣΥ και οι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης γιατροί μεταφέρονται χωρίς μεταβολές ενώ το νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό κατανέμεται μεταξύ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και φορέα υποδοχής με συνεκτίμηση της προτίμησής του.
Το λοιπό μόνιμο και με σύμβαση αορίστου χρόνου ιατρικό και οδοντιατρικό προσωπικό, αν το επιθυμεί, μεταφέρεται χωρίς αλλαγές στους φορείς υποδοχής σε προσωποπαγείς θέσεις.
Το ότι η μεταφορά των γιατρών στο νέο καθεστώς πραγματοποιείται χωρίς μεταβολές είναι γνωστό από την πρώτη στιγμή που το νομοσχέδιο αναρτήθηκε στο διαδίκτυο για διαβούλευση.
Όσοι από τους γιατρούς απεργούν, με ψευδεπίγραφα επιχειρήματα και με πρωτοφανείς πρακτικές που φτάνουν μέχρι τις καταλήψεις και τους εκβιασμούς:
Ταλαιπωρούν τους ασφαλισμένους
Ευτελίζουν το λειτούργημά τους και
Δικαιώνουν όσους ισχυρίζονται πως αντιδρούν γιατί χάνουν το 15% του καθιερωμένου ποσοστού τους από τη συνταγογράφηση.
Τον αγώνα τους μπορεί να συνοδεύει η αποδοχή κάποιων κομμάτων της Αντιπολίτευσης, δεν τον συνοδεύει όμως η αποδοχή της κοινωνίας.
Σύμφωνα με έκθεση του ΟΑΣΑ:
Οι συνολικές δαπάνες υγείας στην  Ελλάδα αντιστοιχούν στο 10% του ΑΕΠ. Όσο και στη Σουηδία και στη Δανία. Πάνω από τη Νορβηγία, τη Φινλανδία (γίναμε Σκανδιναβική χώρα και δεν το μάθαμε), την Ιαπωνία, την Αυστραλία και τη Βρετανία…
     ΝΑΙ, το κράτος φταίει αλλά τα λεφτά που διασπαθίζονται κάποιοι τα              ενθυλακώνουν. Πλούσια που είναι η γλώσσα μας!
Οι ιδιωτικές δαπάνες της χώρας μας είναι οι υψηλότερες παγκοσμίως μετά τις ΗΠΑ, την Ελβετία και το Μεξικό. Μόνο που σ’ εμάς το 90% αυτών των χρημάτων αφορά πληρωμές χέρι με χέρι ενώ στις άλλες χώρες αφορούν δαπάνες ασφαλιστικών εταιρειών.
Το 49% των ασθενών που νοσηλεύονται στο Δημόσιο πλήρωσαν φακελάκι. Το υπολογίζουν στα 8 δις μαύρο και αφορολόγητο χρήμα.
Ναι, έχουν δίκιο όσοι ισχυρίζονται πως φταίει το κράτος για την κατάσταση αυτή. Με το νομοσχέδιο που συζητάμε όμως γίνονται προσπάθειες να διορθωθούν κάποια πράγματα. Όχι όλα. Με ποια δικαιολογία αντιδρούν, όσοι αντιδρούν;
Συμφωνούμε όλοι για το μεγάλο φαγοπότι στο χώρο του φαρμάκου. Με στοιχεία του 2007 και τιμές προσαρμοσμένες με βάση την αγοραστική δύναμη, με πηγές τον ΟΟΣΑ και την Eurostat, η φαρμακευτική δαπάνη ανά κάτοικο στην Κύπρο είναι 135€, στη Βρετανία 203, ο Μ.Ο. της ΕΕ-27 328, στη Σουηδία 372, στη Γερμανία 450 και στην Ελλάδα 564! Πρώτοι στο σχετικό πίνακα!
Τα 4 μεγαλύτερα ασφαλιστικά ταμεία το 2000 πλήρωσαν 980εκ., το 2009 πλήρωσαν 4,5 δισ. €.
Το κόστος του φαρμάκου στις ευρωπαϊκές χώρες είναι κοντά στο 1,5% του ΑΕΠ. Στην Ελλάδα 2,7% λόγω της κατευθυνόμενης, προφανώς, συνταγογράφησης -με το αζημίωτο φυσικά-.
Αν υπήρχε τρόπος να αποδοθούν ευθύνες σε προμηθευτές, σε γιατρούς, σε φαρμακοποιούς αλλά και σε ασφαλισμένους θα έπρεπε να ανοίξουμε στρατόπεδα συγκέντρωσης.
1,4 δισ. € περισσότερα από αυτά του 2010 πρέπει να είναι αυτά που θα προσπαθήσουμε να εξοικονομήσουμε το 2011, ώστε η φαρμακευτική δαπάνη να περιοριστεί στο 1% του ΑΕΠ, περίπου στα 2,5 δισ. €, όπως είναι ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός Μ.Ο.
Αυτά επιβάλλει το δαιμονοποιημένο, το «κακό» ΜΝΗΜΟΝΙΟ γιατί φαίνεται το «καλό» επιβάλλει να ξοδεύουμε 5 δις για φάρμακα, όταν π.χ. το Βέλγιο, χώρα πληθυσμιακά κοντά σε μας, ξοδεύει 2,5. Επιβάλλει, όταν π.χ. στη Δανία με τον μισό πληθυσμό οι συνταγογραφήσεις είναι 15 εκατομμύρια στην Ελλάδα να είναι 110! Σχεδόν 8πλάσιες!
Τα χρήματα αυτά, τα 1,4 δις, θα προέλθουν από τις επιστροφές των φαρμακείων και από τις εκπτώσεις των παραγωγών και εισαγωγέων.
Εφ’ όσον βέβαια οι φαρμακοποιοί πληρώνονται έγκαιρα και αυτό είναι  το μεγάλο στοίχημα για εμάς και μέχρι να αρχίσει να λειτουργεί ο ΕΟΠΥΥ, ανά φορέα, το ποσό επιστροφής καθορίζεται από τον πρώτο πίνακα του άρθρου 34.
Έχει δοκιμαστεί η κλίμακα αυτή και έχει επιφέρει μείωση 4,5% και έτσι το κέρδος των φαρμακοποιών από το 23,5% περιορίζεται στο 19%, εντός των ορίων του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ (15-20%).
Όταν αρχίσει να λειτουργεί ο ΕΟΠΥΥ το ποσό επιστροφής θα καθοριστεί από το δεύτερο πίνακα του άρθρου 34.
Οι κλίμακες σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να ευνοηθούν τα μικρά φαρμακεία και τα επίπεδα επιστροφής να παραμείνουν ίδια.
Αν δεν επιτευχθεί ο 2ος στόχος θα υπάρξει τροποποίηση του πίνακα σε ένα τρίμηνο.
Το rebate για τα φαρμακεία και τους παραγωγούς-εισαγωγείς υιοθετήθηκε το 2006 όταν καταργήθηκε η λίστα. Με τους λογαριασμούς που υποβάλλουν τα φαρμακεία, ήταν δυνατός ο καθορισμός του rebate γι’ αυτά. Για τους παραγωγούς και τους εισαγωγείς όχι.
Τα ταμεία ήξεραν πόσα συνολικά πλήρωναν. Όχι όμως και σε κάθε παραγωγό και εισαγωγέα ξεχωριστά.
Επιχειρήθηκε μια τακτοποίηση στη βάση του 65-35 (65 η δημόσια δαπάνη, 35 η ιδιωτική).
Πιάστηκαν όμως οι εταιρείες από μία φράση του νόμου που τους επέβαλε να αποδώσουν το rebate με βάση «αποδεδειγμένα στοιχεία» ενώ το 65-35, κοντά μεν στην πραγματικότητα, ήταν αυθαίρετο και αρνήθηκαν να πληρώσουν.
Με το νόμο που συζητάμε θεσπίζεται η Τιμή Κοινωνικής Ασφάλισης. Είναι το ποσό που προκύπτει αν από την τιμή παραγωγού ή εισαγωγέα που ορίζεται από το Παρατηρητήριο Τιμών, αφαιρεθεί το 4%. Στην τιμή Κοινωνικής Ασφάλισης θα πληρώσουν τα ταμεία.
Αν ο φορέας έχει ενταχθεί στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (ΟΑΕΕ) ή διαθέτει σύστημα σάρωσης (scanning) (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) το ποσό που πρέπει να αποδώσει κάθε παραγωγός ή εισαγωγέας υπολογίζεται από το σύστημα. Αν όχι, από τα  στοιχεία του ΕΟΦ, με το 65 – 35.
Επίσης μειώνεται το μικτό ποσοστό κέρδους των χονδρεμπόρων από 7,8 στο 5,4% (άρθρο 38) και δίνεται η δυνατότητα στις ΜΚΦ και ΝΠΔΔ που εποπτεύονται από το υπουργείο να προμηθεύονται φάρμακα από Νοσοκομεία ή από προμηθευτές με νοσοκομειακή τιμή.
Στο σημείο αυτό, επιτρέψτε μου κύριε υπουργέ, όχι μόνο σε σας, σε ολόκληρη την κυβέρνηση να κάνω μια έκκληση:
Άμεσα, με όσα χρήματα και αν απαιτηθούν, προχωρήστε στην καθολική ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Άμεσα. Έτσι θα τακτοποιηθεί το χάος. Ας καθυστερήσει η λειτουργία του ΕΟΠΥΥ. Να τελειώσει πρώτα η ηλεκτρονική συνταγογράφηση.
Έτσι, θα συνειδητοποιήσουν όλοι, και οι ασφαλισμένοι, ότι το βιβλιάριο υγείας, στη διάθεση κυκλωμάτων, μετατρέπεται σε «μπλοκ επιταγών» για να ενθυλακώνουν κάποιοι, όχι βέβαια όλοι, δημόσιο χρήμα που σαν λαός ποτέ δεν σεβαστήκαμε και του «αλλάξαμε τα φώτα» κάθε φορά που το συναντήσαμε στην πλώρη μας.
Με το άρθρο 36 και μετά την υπουργική προσθήκη ξεκαθάρισε ότι μόνο Έλληνες και πολίτες ΕΕ με πτυχίο φαρμακοποιού και άδεια άσκησης επαγγέλματος μπορούν να έχουν φαρμακείο. Πολύ γρήγορα ξεχάστηκε η ναυαρχίδα των αιτημάτων του αγώνα των φαρμακοποιών.
Ξεχάστηκε επίσης και η υπουργική διόρθωση-προσθήκη που ξεκαθάρισε πως το πληθυσμιακό κριτήριο καθορίζεται σε επίπεδο τοπικών ή δημοτικών κοινοτήτων ή δήμων που δεν έχουν τοπικές ή δημοτικές κοινότητες. Δηλ., σε επίπεδο δήμων και κοινοτήτων όπως τις ξέραμε μέχρι το 1998, πριν τον Καποδίστρια.
Ας δούμε τη διαφορά με ένα παράδειγμα. Στο νομό μου, στη Σάμο, στην Ικαρία και στους Φούρνους, εάν το επίπεδο ήταν ο καλλικρατικός δήμος, στα σημερινά 24 φαρμακεία θα μπορούσαν να προστεθούν άλλα 19. Τώρα όμως, θα μπορούν το πολύ, άλλα 4.
Διασφαλίζεται ακόμη και η δυνατότητα να κληρονομούν τα παιδιά-φαρμακοποιοί τα φαρμακεία των γονιών τους.
Αντιπαρέρχομαι το γεγονός ότι κάθε γονιός, το παιδί του θέλει, επαγγελματικά, να γίνει καλύτερο απ’ αυτόν, οι φαρμακοποιοί όμως στη μεγάλη τους πλειοψηφία το θέλουν να γίνει σαν αυτούς, και αναφέρω την κληρονομικότητα γιατί ξεκίνησε σαν ένα βασικό αίτημα για τις κινητοποιήσεις των φαρμακοποιών που στη συνέχεια επίσης ξεχάστηκε.
Μένουν, το άνοιγμα του Σαββάτου και του απογεύματος της Δευτέρας και Τετάρτης που θα ρυθμίζονται με υπουργικές αποφάσεις και τα 200 μέτρα από τα κέντρα συνταγογράφησης.
Εδώ θα χρειαστούν, από τον υπουργό, διευκρινίσεις που πιθανόν να εξαλείψουν τα τελευταία επιχειρήματα για τη συνέχιση της απεργίας των φαρμακοποιών.
Για τα επιδόματα των τρίτεκνων και των πολύτεκνων σωστά δεν θεσπίστηκε εισοδηματικό κριτήριο και σωστά θεσπίστηκε ως προϋπόθεση η 10ετής συνεχής παραμονή,  παράλληλα με τη διαμονή των παιδιών, στην Ελλάδα.
Θετικό μέτρο επίσης και η λειτουργία της Γενικής Δ/νσης Δημόσιας Υγείας και Ποιότητας Ζωής.
Δεν αμφισβητείται η άμεση σύνδεση της ποιότητας ζωής, του προσδόκιμου επιβίωσης και της πρόληψης χρόνιων νοσημάτων με την υγιεινή διατροφή και τη φυσική δραστηριότητα.
Πολλά τα θέματα που ρυθμίζει το νομοσχέδιο που συζητάμε.
Για όλες αυτές τις ρυθμίσεις θα μιλήσουμε αναλυτικά στα άρθρα.
Κύριε Υπουργέ, μη διστάσετε και μη φοβηθείτε πιθανές ελλείψεις, ακόμα και πιθανά λάθη που μπορεί να παρουσιαστούν. Θα διορθωθούν στη συνέχεια.
Το ότι αντιδρούν, αυτοί που αντιδρούν, δείχνει ότι είστε στο σωστό δρόμο.
Προχωρήστε. Είμαστε κι εμείς μαζί σας.  
Ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: