Δυστυχώς
είναι επιτακτική ανάγκη να επανέλθουμε και να σας υπενθυμίσουμε ότι η κυβέρνηση
έχει δημιουργήσει επιπλέον εκκρεμότητες με το νησί μας, συνέπεια των
καταστροφικών επιπτώσεων της θεομηνίας της 18ης Οκτωβρίου 2010.
Βέβαια από τότε το φαινόμενο επαναλήφθηκε, ακολούθησαν κι άλλες δυνατές
βροχοπτώσεις, ακυρώνοντας τις υποτυπώδεις παρεμβάσεις αποκατάστασης που
αποπειράθηκαν να κάνουν οι κάτοικοι μεμονωμένα και οι εργολάβοι, ως εντολοδόχοι
των Δήμων Αγίου Κηρύκου, Ευδήλου & Ραχών.
Η νοτιοδυτική Ικαρία που δέχτηκε το μεγαλύτερο όγκο νερού
δείχνει, αντίθετα με τις υποσχέσεις της κυβέρνησης, να μην μπορεί να επιστρέψει
στην ομαλότητα και θα χρειαστούν αρκετά χρόνια ακόμα, για να παρουσιάσει μια
εικόνα που να μοιάζει μ’ εκείνη προ των καταστροφών.
Το οδικό δίκτυο σε όλο το νησί είναι κατακερματισμένο. Το
μεν επαρχιακό είναι άκρως επικίνδυνο, γιατί έχει υποστεί σοβαρές ζημιές σε
πολλά σημεία: καθιζήσεις, υποχώρηση τοιχίων, μισογκρεμισμένα γεφύρια, λακκούβες
– πηγάδια στο οδόστρωμα και κατακρήμνιση τμημάτων του δρόμου, με αποτέλεσμα σε
αρκετά μέρη να έχει απομείνει μόνο ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Οι πολίτες
μετακινούνται με τα οχήματά τους με ιδία ευθύνη, χωρίς τη σιγουριά και
την ασφάλεια που οφείλει να τους παρέχει το κράτος σε κάθε έργο κοινής ωφέλειας
που κατασκευάζει για να τους εξυπηρετεί. Μεγάλο μέρος δημοτικών δρόμων, το
δευτερεύον δίκτυο μήκους εκατοντάδων χιλιομέτρων, κυρίως χωματόδρομοι και
ελάχιστοι δρόμοι με τσιμεντόστρωση, είναι απροσπέλαστο. Αυτό συνεπάγεται
μεγάλες παρακάμψεις που κοστίζουν σε χρόνο, καύσιμα και φθορές των αυτοκινήτων.
Σ’ αυτό το ιδιαίτερα επικίνδυνο δίκτυο υποχρεωτικά μετακινούνται
καθημερινά οι κάτοικοι του νησιού και εκατοντάδες μαθητές, που προσπαθούν να
φτάσουν από τα απομακρυσμένα χωριά τους στα σχολεία και να επιστρέψουν στα
σπίτια τους. Και αν υποθέσουμε ότι οι ντόπιοι οδηγοί γνωρίζουν τα σημεία
καρμανιόλες και προσέχουν, τι θα συμβεί σε τρεις μήνες που αρχίζει η τουριστική σεζόν και η
κίνηση σε αυτούς τους δρόμους πολλαπλασιάζεται;
Πώς θα μετακινηθούν όσοι επιλέξουν το νησί μας για τις καλοκαιρινές τους
διακοπές; Πώς θα απολαύσουν το τοπίο ή τη διαδρομή, όταν θα υποχρεωθούν να
οδηγήσουν για πρώτη φορά σε προβληματικούς δρόμους χωρίς να γνωρίζουν τις
παγίδες τους;
Τα περιθώρια στενεύουν, το καλοκαίρι πλησιάζει και θα
θέλαμε να μας γνωρίσετε το χρηματικό ποσό που θα διαθέσετε για το νησί μας και
το χρονοδιάγραμμα που σκοπεύετε να τηρήσετε. Ο Υφυπουργός Μεταφορών μας
επισκέφθηκε, έκανε τις ανακοινώσεις του και αποχώρησε. Έκτοτε δεν υλοποιήθηκε
ούτε το ελάχιστο. Εξαγγέλθηκε η εκταμίευση 300 χιλ. ευρώ για την πληρωμή των
συνεργείων που εργάστηκαν νυχθημερόν αμέσως μετά τον κατακλυσμό του Οκτώβρη,
αργότερα το ποσό μειώθηκε στις 150 χιλ. ευρώ αλλά ούτε αυτό έχει φτάσει ακόμα.
Να τονίσουμε ότι τα Σημειώματα της Περαίωσης ήρθαν
ανεξαιρέτως σε όλους του Ικαριώτες χωρίς ειδική μέριμνα για τους πληγέντες,
έστω εκ των υστέρων. Η κυβέρνηση πλέον απαιτεί απ’ όλους τους Έλληνες πολλά
περισσότερα από αυτά που μπορούμε να αντέξουμε ενώ την ίδια ώρα ξεχνάει τις
υποχρεώσεις της και αδυνατεί να δείξει κοινωνικό πρόσωπο με τη φτηνή
δικαιολογία της ανεπαρκούς χρηματοπιστωτικής ικανότητας, που η ίδια
και οι προηγούμενες δημιούργησαν.
Είναι κυριολεκτικά ζήτημα ζωής ή θανάτου, εκτός αν κάποιοι
πιστεύουν ότι αυτό μένει να αποδειχθεί με τις τραγικές συνέπειες ενδεχόμενων
ατυχημάτων.
Ο δεδηλωμένος σκοπός δράσης κάθε κυβέρνησης είναι το να
κάνει καλύτερη τη ζωή των πολιτών και να βοηθάει πραγματικά όσους έχουν ανάγκη.
Πρέπει επιτέλους να διαπιστώσουμε αν έχετε τη βούληση για κάτι τέτοιο,
τουλάχιστον όσον αφορά τον τόπο μας.
Καλούμε κάθε αρμόδιο φορέα, τις οργανώσεις και
τους συλλόγους του νησιού να συντονίσουμε τη δράση μας, ώστε ενωμένοι να
προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις, στο νησί και στην Αθήνα, με στόχο να
εισακουστούμε και να εξασφαλίσουμε συγκεκριμένες απαντήσεις αλλά κυρίως ΕΡΓΑ.
Ικαρία 18/2/2011
2 σχόλια:
Δε χρειάζονται δρόμοι σύντροφοι, και απορώ γιατι πρέπει να μας ενδιαφέρουν δρόμοι που χρησιμοποιουν οι κεφαλαιοκράτες για να μετακινούνται με τα ακριβά τους αμάξια.
Το βασικό είναι να υπάρχει ένα μονοπάτι που να συνδέει τον Ευδηλο με τις παραλίες και κυρίως με το Να ώστε να μπορούμε να φτάσουμε στον ποταμό να νιώσουμε την ενέργεια της φύσης.
Μην αναπαράγετε τις παγίδες του συστήματος.
Λευτεριά στους φυλακισμένους μας συντρόφους.
Βρε ,βρε ο γελοίος υπάλληλος του Περισσού ΄΄ξαναχτύπησε''..Θα συμφωνησω πως τα όσα περιγραφεις αποτελούν -για την έλλειψη δρόμων αναφερομαι- το ''μεγαλόπνοο έργο''
των αποτυχημενων σας ,που εν ετει
2011 ,ασχετα εαν εσεις θελετε να μείνει το νησί στο '89,αφησαν το νησί χωρις ουτε ΕΝΑ ΣΩΣΤΟ ΔΡΟΜΟ..!
Μπραβο ανόητη ΥΠΑΛΛΗΛΑΡΑ ,παλι μας έκανες και γελάσαμε με ''τα κρύα αστεία'' σου..Καλα αυτες τις ανοησίες λετε όταν μαζεύεστε εσεις
οι ''επαναστατες'' μαζί με τους κατσικάδες και τους ''τσιμεντοπατερες σας'' και τα
πίνετε?Φαίνεται πως πρεεπι να κόψετε τα αλοκοολουχα αφού σας πει
ραζουν ρε παιδια..
Δημοσίευση σχολίου