Ετικέτες

Ικαρία (240) Ελλάδα (136) Εκλογές 2010 (114) Περιφέρεια Β.Αιγαίου (107) Περιβάλλον (96) Ακτοπλοϊκό (71) Πολιτική (60) Πολιτισμός (55) Τ.Αυτοδιοίκηση (54) Κινητοποίηση (53) Σάμος (50) Ικαριώτες (42) Πλημμύρα 2010 (42) Υγεία (41) Βαρδίκος (37) Ικαριακή Ραδιοφωνία (36) Αρχιπέλαγος (34) Θέσεις (33) Αθλητισμός (31) Καιρός (28) Εκδηλώσεις (26) Σύλλογοι (26) Φύση (23) Κόσμος (22) Δήμος Ικαρίας (21) Ενέργεια (20) Μαγειρική (20) Νομαρχία (17) Διαχείρηση Απορριμάτων (16) Εκπαίδευση (16) Μπάσκετ (15) Φούρνοι Κορσεών (14) Βόρειο Αιγαίο (13) Ιστορικά (12) Οικονομία (12) Αερομεταφορές (11) Δήμος Αγίου Κηρύκου (11) kavopapas.gr (10) Natura 2000 (9) Τουρισμός (8) Europedirect (7) Δήμος Ραχών (7) Ποδόσφαιρο (7) Φεστιβάλ Ικαρίας (7) Οδικό δύκτιο (6) Εξωτερική Πολιτική (4) Εταιρεία Ικαριακών Μελετών (4) Νησιά (4) Συγκοινωνίες (4) Χοροταξικό (4) Άρτεμις Ταυροπόλος (3) Έπαρχος Ικαρίας (3) Βαρελόσκυλα (3) Ομογένεια (3) ikariamag.gr (2) Άγιος Κήρυκος (2) Ελεύθερη κατασκήνωση (2) Εξπρές Σαμίνα (2) Επαρχείο Ικαρίας (2) ΠΑΜΕ (2) Σκάκι (2) ikarianet.gr (1) Εθελοντισμός (1) Μουσική (1) Σύλλογος Ικαρίων Επιστημονων (1)

13 Δεκ 2010

Υποχώρηση εσόδων για τις ακτοπλοϊκές

Tα 80 εκατ. ευρώ έφθασαν οι ζημιές των τεσσάρων εισηγμένων στο χρηματιστήριο Αθηνών ακτοπλοϊκών εταιρειών (ΑΝΕΚ, Attica Group, Minoan Lines και Nel Lines), προδιαγράφοντας ένα πολύ αρνητικό αποτέλεσμα έτους. Οι εκτιμήσεις για ζημιές στο σύνολο των ακτοπλοϊκών εταιρειών κοντά στα 200 εκατ. ευρώ για το σύνολο της χρήσης, αν και ακούστηκαν αρχικά ως υπερβολικές, φαίνεται να επιβεβαιώνονται από τα αποτελέσματα του εννεάμηνου, καθώς το τελευταίο τρίμηνο του χρόνου είναι παραδοσιακά αρνητικό.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι και το τρίτο τρίμηνο του έτους ναι μεν ήταν κερδοφόρα για τις επιχειρήσεις, ωστόσο τα κέρδη περιορίστηκαν σημαντικά σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα. Οι τέσσερις εταιρείες είχαν το τρίτο τρίμηνο του 2010 συνολικά κέρδη ύψους 15,9 εκατ. ευρώ έναντι 95,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι, κατά το οποίο η Minoan Lines ενέγραψε πάνω από 50 εκατ. ευρώ κέρδη από την πώληση της Hellenic Seaways στην ΑΝΕΚ.

Οι αιτίες της σημαντικής πτώσης των κερδών στο τρίτο τρίμηνο και της συνεχούς μεγέθυνσης των ζημιών σε επίπεδο έτους αναζητούνται κυρίως σε τρεις παράγοντες:

- Στην υπερβολική αύξηση του κόστους καυσίμων, η οποία δεν μπορεί να αντισταθμιστεί με οποιαδήποτε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.

- Στην πτώση της μεταφορικής κυρίως κίνησης και στη σταθερότητα της επιβατικής κίνησης.

- Στον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών ο οποίος κρατά τις τιμές των εισιτηρίων χαμηλά τόσο στην ακτοπλοΐα όσο και τις γραμμές της Αδριατικής.

Ο ρόλος των καυσίμων

Τα καύσιμα είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος της ακτοπλοΐας. Μόνο η ΑΝΕΚ ανέφερε ότι η αύξηση του κόστους των καυσίμων του ομίλου στο εννεάμηνο του 2010 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 ανήλθε σε περίπου 21 εκατ. (ποσοστό αύξησης 40%).

Στη Minoan Lines το κόστος καυσίμων αυξήθηκε στα 86,7 εκατ. ευρώ έναντι 70,7 εκατ. πέρυσι το ίδιο διάστημα, ενώ στην Attica Group το εννεάμηνο του 2010 το κόστος καυσίμων αυξήθηκε κατά 38% σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2009, επιβαρύνοντας σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας των πλοίων.

Η μεταφορική κίνηση μειώθηκε στην εσωτερική ακτοπλοΐα στο εννεάμηνο. Στις μεγάλες ακτοπλοϊκές γραμμές μειώθηκε κατά 3,65% στους επιβάτες, κατά 4,1% στα Ι.Χ. αυτοκίνητα και κατά 2,25% στα φορτηγά, επηρεάζοντας αρνητικά την πορεία των εσόδων των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Επίσης, στις γραμμές της Αδριατικής μέχρι το τέλους του Αυγούστου είχαμε μια αύξηση 1,5% στα Ι.Χ., πτώση 5,5% στα φορτηγά και στασιμότητα στα ίδια επίπεδα στους επιβάτες.

Ωστόσο, την ίδια περίοδο οι εταιρείες προχωρούσαν σε σημαντικές εκπτώσεις και προσφορές σε όλες σχεδόν τις γραμμές, χάνοντας αρκετά εκατομμύρια ευρώ, γεγονός το οποίο εκφράζεται άλλωστε και στα αποτελέσματα εννεάμηνου των εταιρειών, όπως επίσης και στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

marinews.gr

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Απορώ πως καταφέρνει με τέτοια κόστη η ΑΝΕΚ και έχει ακόμη τόσο φτηνά τα tickets!