Ετικέτες

Ικαρία (240) Ελλάδα (136) Εκλογές 2010 (114) Περιφέρεια Β.Αιγαίου (107) Περιβάλλον (96) Ακτοπλοϊκό (71) Πολιτική (60) Πολιτισμός (55) Τ.Αυτοδιοίκηση (54) Κινητοποίηση (53) Σάμος (50) Ικαριώτες (42) Πλημμύρα 2010 (42) Υγεία (41) Βαρδίκος (37) Ικαριακή Ραδιοφωνία (36) Αρχιπέλαγος (34) Θέσεις (33) Αθλητισμός (31) Καιρός (28) Εκδηλώσεις (26) Σύλλογοι (26) Φύση (23) Κόσμος (22) Δήμος Ικαρίας (21) Ενέργεια (20) Μαγειρική (20) Νομαρχία (17) Διαχείρηση Απορριμάτων (16) Εκπαίδευση (16) Μπάσκετ (15) Φούρνοι Κορσεών (14) Βόρειο Αιγαίο (13) Ιστορικά (12) Οικονομία (12) Αερομεταφορές (11) Δήμος Αγίου Κηρύκου (11) kavopapas.gr (10) Natura 2000 (9) Τουρισμός (8) Europedirect (7) Δήμος Ραχών (7) Ποδόσφαιρο (7) Φεστιβάλ Ικαρίας (7) Οδικό δύκτιο (6) Εξωτερική Πολιτική (4) Εταιρεία Ικαριακών Μελετών (4) Νησιά (4) Συγκοινωνίες (4) Χοροταξικό (4) Άρτεμις Ταυροπόλος (3) Έπαρχος Ικαρίας (3) Βαρελόσκυλα (3) Ομογένεια (3) ikariamag.gr (2) Άγιος Κήρυκος (2) Ελεύθερη κατασκήνωση (2) Εξπρές Σαμίνα (2) Επαρχείο Ικαρίας (2) ΠΑΜΕ (2) Σκάκι (2) ikarianet.gr (1) Εθελοντισμός (1) Μουσική (1) Σύλλογος Ικαρίων Επιστημονων (1)

23 Νοε 2010

Χωματερές επικίνδυνες και πανάκριβες

Του Κασσιανού Τζέλη
Με πρόστιμο 26.000.000 ευρώ την ημέρα, στην πιο δύσκολη οικονομική στιγμή, κινδυνεύει η χώρα μας καθώς εμφανίζεται παντελώς ανίκανη να κλείσει τις χωματερές της.

Η Κομισιόν έδωσε τελευταία προθεσμία έως τις 28 Δεκεμβρίου να κλείσουν και να αποκατασταθούν οι 750 χωματερές που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία υπάρχουν ακόμα σε όλη την Ελλάδα. Το πρόστιμο στη περίπτωση που τελικά επιβληθεί θα πρέπει να καταβάλλεται καθημερινά και για όσο καιρό οι χωματερές παραμένουν ανοιχτές ή δεν αποκαθιστώνται.

Εκτός απο τα δυσθεώρητα ποσά τα οποία δεν περισσεύουν και θα επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο το έλλειμμα, εκτός από την? επανα-επιβεβαίωση ότι η Ελλάδα ειναι μια χώρα χωρίς... σοβαρό κράτος, υπάρχει κάτι που μοιάζει πιο σημαντικό. Οι χωματερές κοστίζουν σε ανθρώπινες ζωές.
Κοινό μυστικόΗ Κομισιόν αποκαλύπτει αυτό που αποτελεί κοινό μυστικό στην Ελλάδα. Σε πολλές παράνομες χωματερές καταλήγουν επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα που μολύνουν έδαφος, αέρα και υδροφόρο ορίζοντα. Κι αυτό γιατί εν έτη 2010 η χώρα μας είναι η μοναδική στην Ε.Ε. που δεν διαθέτει ειδική μονάδα επεξεργασίας επικίνδυνων τοξικών βιομηχανικών αλλά και νοσοκομειακών αποβλήτων. Το έλλειμμα αυτό έχει γεννήσει ένα παράνομο κύκλωμα διακίνησης αποβλήτων τα οποία όταν δεν πουλιούνται σε χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ μέσα από ένα μαφιόζικο κύκλωμα, όπως επισημαίνουν οι επιθεωρητές περιβάλλοντος, θάβονται σε διάφορες παράνομες χωματερές ή σε άλλα σημεία προκαλώντας ανεπανόρθωτη ζημιά στο έδαφος, στον αέρα και στον υδροφόρο ορίζοντα, περνώντας σταδιακά στην τροφική αλυσίδα και φτάνοντας μέχρι το τραπέζι των Ελλήνων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά έως τις 28 Δεκεμβρίου να κλείσουν συνολικά 750 χώροι ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων εκ των οποίων οι 250 χώροι βρίσκονται ακόμα σε λειτουργία. Επίσης, ζητά από την Ελλάδα κατάλογο ανά περιφέρεια των Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων που λειτουργούν ακόμα.

Η χώρα μας, μετά από τρεις παρατάσεις, ήταν υποχρεωμένη να κλείσει όλες τις παράνομες χωματερές έως την 1η Ιανουαρίου του 2008. Αυτό δεν έγινε ποτέ. Η Ε.Ε. έστειλε τελεσίγραφο ώστε αυτές να κλείσουν μέχρι τον περασμένο Ιούλιο. Ούτε αυτό έγινε. Τώρα το νέο τελεσίγραφο λήγει στο τέλος Δεκεμβρίου και, πλέον, η επιβολή του προστίμου μοιάζει να είναι δεδομένη.
Το πρόστιμο υπολογίζεται ότι θα είναι έως και 35.000 ευρώ την ημέρα για κάθε χωματερή και για όσο αυτή θα παραμένει ανοιχτή ή δεν θα έχει αποκατασταθεί. Μια επανάληψη δηλαδή της υπόθεσης του Κουρουπητού που κόστισε για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα 7 δισ. ευρώ την ημέρα!
Η χώρα μας, ύστερα από τρεις παρατάσεις, ήταν υποχρεωμένη να κλείσει όλες τις παράνομες χωματερές έως την 1η Ιανουαρίου του 2008. Αυτό δεν έγινε ποτέ. Η Ε.Ε. έστειλε τελεσίγραφο ώστε αυτές να κλείσουν μέχρι τον περασμένο Ιούλιο. Ούτε αυτό έγινε. Τώρα το νέο τελεσίγραφο λήγει στο τέλος Δεκεμβρίου
Διπλωματική προσπάθεια από την Ελλάδα
Η ελληνική κυβέρνηση περιορίζεται σε μια διπλωματική προσπάθεια ώστε να πείσει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο να επιβάλει όσο το δυνατόν μικρότερο πρόστιμο.
Με τον τρόπο αυτό, ουσιαστικά παραδέχεται ότι αδυνατεί να δώσει λύση στο πρόβλημα και να προστατεύσει την οικονομία της άλλα κυρίως του πολίτες της που είτε μένουν κοντά σε χωματερές, είτε όχι, κινδυνεύουν άμεσα ή έμμεσα από τις διοξίνες και τα τοξικά που παράγονται.
Για όλα αυτά την ευθύνη έχει σαφώς η πολιτεία, ωστόσο τεράστια είναι η ευθύνη της τοπικής αυτοδιοίκησης που ουδέποτε συνεργάστηκε πάνω στο ζήτημα αυτό, φοβούμενη το όποιο πολιτικό κόστος, μεγάλη όμως η ευθύνη και των κοινωνικών και οικολογικών φορέων που αντιμετώπιζαν πάντα ως «κόκκινο πανί» όσες προσπάθειες επιχειρήθηκε να γίνουν και αφορούσαν από τη χωροθέτηση ΧΥΤΑ μέχρι την εφαρμογή μεθόδων που θα μπορούσαν να λύσουν ως ένα βαθμό το πρόβλημα όπως η καύση κ.λπ.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=13816&subid=2&pubid=77257148#

Δεν υπάρχουν σχόλια: