Ετικέτες

Ικαρία (240) Ελλάδα (136) Εκλογές 2010 (114) Περιφέρεια Β.Αιγαίου (107) Περιβάλλον (96) Ακτοπλοϊκό (71) Πολιτική (60) Πολιτισμός (55) Τ.Αυτοδιοίκηση (54) Κινητοποίηση (53) Σάμος (50) Ικαριώτες (42) Πλημμύρα 2010 (42) Υγεία (41) Βαρδίκος (37) Ικαριακή Ραδιοφωνία (36) Αρχιπέλαγος (34) Θέσεις (33) Αθλητισμός (31) Καιρός (28) Εκδηλώσεις (26) Σύλλογοι (26) Φύση (23) Κόσμος (22) Δήμος Ικαρίας (21) Ενέργεια (20) Μαγειρική (20) Νομαρχία (17) Διαχείρηση Απορριμάτων (16) Εκπαίδευση (16) Μπάσκετ (15) Φούρνοι Κορσεών (14) Βόρειο Αιγαίο (13) Ιστορικά (12) Οικονομία (12) Αερομεταφορές (11) Δήμος Αγίου Κηρύκου (11) kavopapas.gr (10) Natura 2000 (9) Τουρισμός (8) Europedirect (7) Δήμος Ραχών (7) Ποδόσφαιρο (7) Φεστιβάλ Ικαρίας (7) Οδικό δύκτιο (6) Εξωτερική Πολιτική (4) Εταιρεία Ικαριακών Μελετών (4) Νησιά (4) Συγκοινωνίες (4) Χοροταξικό (4) Άρτεμις Ταυροπόλος (3) Έπαρχος Ικαρίας (3) Βαρελόσκυλα (3) Ομογένεια (3) ikariamag.gr (2) Άγιος Κήρυκος (2) Ελεύθερη κατασκήνωση (2) Εξπρές Σαμίνα (2) Επαρχείο Ικαρίας (2) ΠΑΜΕ (2) Σκάκι (2) ikarianet.gr (1) Εθελοντισμός (1) Μουσική (1) Σύλλογος Ικαρίων Επιστημονων (1)

27 Νοε 2010

Συνεχίζουν αποφασιστικά στους καταπέλτες

Αποφασιστικά στους καταπέλτες παραμένουν οι ναυτεργάτες σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, δίνοντας με την αλληλεγγύη εργαζομένων της στεριάς, μαζικά την μάχη και της 48ωρης απεργίας που ξεκίνησε από χτες το πρωί και θα διαρκέσει μέχρι τα ξημερώματα της Παρασκευής. Οι ναυτεργάτες παλεύουν διεκδικώντας ικανοποιητικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, μόνιμη σταθερή εργασία με πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Αγωνίζονται κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική που φουσκώνει τα πανιά της επιθετικότητας των εφοπλιστών οι οποίοι για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους και με όχημα τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ για την άρση του καμποτάζ, έχουν φτάσει να θέτουν ευθέως αίτημα για την κατάργηση των Συμβάσεων, την μετατροπή των πλοίων σε πλωτά κάτεργα με χαμηλόμισθους ανασφάλιστους ναυτεργάτες με ό,τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Ενώ απειλούν με πλήρη απορύθμιση τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και με νησιά σε απομόνωση.
Απέναντι στον αγώνα των ναυτεργατών, επειδή ακριβώς αναδεικνύει ότι είναι υπόθεση που αφορά όλο το λαό της χώρας, έχει τεθεί σε κίνηση ο μηχανισμός του εφοπλιστικού κεφαλαίου και της κυβέρνησης. Ο ίδιος ο υπουργός ΘΥΝΑΛ Γ. Διαμαντίδης, τα ΜΜΕ των εφοπλιστών, η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας με τον πρόεδρό της Απ. Βεντούρη να κρατάει τη σημαία, έχουν επιδοθεί σε συκοφάντηση του ναυτεργατικού αγώνα, φτάνοντας με μαγειρεμένα στοιχεία να χαρακτηρίζουν τους ναυτεργάτες ακριβοπληρωμένους εργαζόμενους σε σύγκριση με αυτούς της στεριάς. Χτες μάλιστα ο κ. Βεντούρης έστειλε και επιστολή στους δήμους των νησιών, στην ΚΕΔΚΕ και στην ΕΝΑΕ ζητώντας ...βοήθεια!

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα που επικαλείται ο Βεντούρης για τον σερβιτόρο σε αλυσίδα έτοιμου φαγητού που παίρνει 800 ευρώ, ενώ όπως λέει ο σερβιτόρος στα ακτοπλοϊκά, σύμφωνα με τον Βεντούρη, παίρνει μισθό 3 με 3.500 ευρώ.
Ζητάνε τα ρέστα από τους ναυτεργάτες όταν δεν ξέρουν τι βγάζουν
Ο σερβιτόρος στα ακτοπλοϊκά πλοία έχει την ειδικότητα του θαλαμηπόλου (καμαρότου). Το ποσό που παρουσιάζει ως μισθό ο Βεντούρης, είναι οι συνολικές μηνιαίες αποδοχές του ναυτεργάτη στις οποίες περιλαμβάνονται: Ο μεικτός μισθός του στην ακτοπλοΐα 1.129,58 ευρώ, η πληρωμή των Κυριακών 248,51 ευρώ, τα Σάββατα και οι αργίες 444,23 ευρώ, το επίδομα του επαγγέλματος ως βαρύ και ανθυγιεινό 34,35 ευρώ, το επίδομα της καλοκαιρινής άδειας 313 ευρώ, το επίδομα τροφής αδείας 93,70 ευρώ. Μέχρι εδώ οι μηνιαίες αποδοχές έχουν φτάσει τα 2.284,37 ευρώ. Από εδώ και πέρα οι αποδοχές μπορούν να ανέβουν και να φτάσουν στο ποσό που αναφέρει ο Βεντούρης μόνο αν είναι καλοκαιρινή περίοδος οπότε προστίθενται τα εξπρές δρομολόγια (πήγαινε - έλα), νυχτερινά και έξτρα εργασίες και βέβαια με την προϋπόθεση ότι αυτά θα τα καταβάλει ο εφοπλιστής, αν και έχουν μετατρέψει σε κανόνα την παραβίαση της Σύμβασης. Δηλαδή αν δε δουλεύει κανονικό ωράριο αλλά πολλές ώρες πάνω απ' αυτό.
Επιπλέον ο καμαρότος στο ακτοπλοϊκό πλοίο όχι μόνο σερβίρει, αλλά και καθαρίζει τους χώρους των επιβατών, από τουαλέτες μέχρι καμπίνες. Είναι όπως όλα τα μέλη του πληρώματος, στη διάθεση του εφοπλιστή 24 ώρες το 24ωρο, ενώ μπορεί να είναι στο πόδι ακόμα και 16 ώρες το 24ωρο. Ωστόσο, την ίδια ώρα που ο κ. Βεντούρης ισχυρίζεται ότι οι ακτοπλόοι κινδυνεύουν με πτώχευση, οι ακτοπλόοι δεν ξέρουν τι βγάζουν. Για παράδειγμα, το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» επιδοτείται με 20.000 ευρώ για κάθε φορά που «πιάνει» Φούρνους, και επειδή προσεγγίζει 3 φορές την εβδομάδα, σημαίνει ότι η εταιρεία βάζει στην τσέπη κάθε 7 μέρες 60.000 ευρώ καθαρά. Από εκεί και πέρα έχουμε τα ναύλα φορτηγών, οχημάτων και τα εισιτήρια των επιβατών, τις τιμές των οποίων έχει εκτινάξει στα ύψη. Για μια θέση στο κατάστρωμα για Ικαρία το εισιτήριο κοστίζει 40.50 ευρώ!
Στο Βόλο, καθολικά συμμετείχαν οι ναυτεργάτες, στην απεργιακή κινητοποίηση. Το «Εξπρές Σκιάθος», που εκτελεί το δρομολόγιο Βόλος - Βόρειες Σποράδες έμεινε δεμένο στο λιμάνι, όπου από νωρίς το πρωί συγκεντρώθηκαν οι απεργοί δίνοντας αποφασιστικά τη σκληρή μάχη της περιφρούρησης. Μαζί τους, σε αγωνιστική συμπαράταξη, ήταν συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, ταξικών συνδικάτων και εργαζόμενοι.
Εκεί, ήταν και αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Απ. Νάνο, βουλευτή, εκφράζοντας την αμέριστη συμπαράσταση του Κόμματος στο δίκαιο αγώνα τους. Μιλώντας ο Απ. Νάνος, επεσήμανε την επιτακτική ανάγκη έντασης των αγώνων των ναυτεργατών για σταθερή εργασία, με πλήρη δικαιώματα και αξιοπρεπή μεροκάματα.
Ριζοσπάστης

Δεν υπάρχουν σχόλια: