Ετικέτες

Ικαρία (240) Ελλάδα (136) Εκλογές 2010 (114) Περιφέρεια Β.Αιγαίου (107) Περιβάλλον (96) Ακτοπλοϊκό (71) Πολιτική (60) Πολιτισμός (55) Τ.Αυτοδιοίκηση (54) Κινητοποίηση (53) Σάμος (50) Ικαριώτες (42) Πλημμύρα 2010 (42) Υγεία (41) Βαρδίκος (37) Ικαριακή Ραδιοφωνία (36) Αρχιπέλαγος (34) Θέσεις (33) Αθλητισμός (31) Καιρός (28) Εκδηλώσεις (26) Σύλλογοι (26) Φύση (23) Κόσμος (22) Δήμος Ικαρίας (21) Ενέργεια (20) Μαγειρική (20) Νομαρχία (17) Διαχείρηση Απορριμάτων (16) Εκπαίδευση (16) Μπάσκετ (15) Φούρνοι Κορσεών (14) Βόρειο Αιγαίο (13) Ιστορικά (12) Οικονομία (12) Αερομεταφορές (11) Δήμος Αγίου Κηρύκου (11) kavopapas.gr (10) Natura 2000 (9) Τουρισμός (8) Europedirect (7) Δήμος Ραχών (7) Ποδόσφαιρο (7) Φεστιβάλ Ικαρίας (7) Οδικό δύκτιο (6) Εξωτερική Πολιτική (4) Εταιρεία Ικαριακών Μελετών (4) Νησιά (4) Συγκοινωνίες (4) Χοροταξικό (4) Άρτεμις Ταυροπόλος (3) Έπαρχος Ικαρίας (3) Βαρελόσκυλα (3) Ομογένεια (3) ikariamag.gr (2) Άγιος Κήρυκος (2) Ελεύθερη κατασκήνωση (2) Εξπρές Σαμίνα (2) Επαρχείο Ικαρίας (2) ΠΑΜΕ (2) Σκάκι (2) ikarianet.gr (1) Εθελοντισμός (1) Μουσική (1) Σύλλογος Ικαρίων Επιστημονων (1)

27 Νοε 2010

Τραβούν το σχοινί οι ναυτεργάτες

Νέα 48ωτη απεργία, μέχρι τις 6 τα ξημερώματα της Τρίτης, αποφάσισε σήμερα η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, παρά τις έντονες αντιδράσεις από παραγωγούς και άλλους παράγοντες της νησιωτικής οικονομίας.

Η απεργία περιλαμβάνει τις κατηγορίες πλοίων για τις οποίες εκκρεμεί η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και είναι τα ακτοπλοϊκά Επιβατηγά - Οχηματαγωγά, τα Μεσογειακά Φορτηγά και τα Ακτοπλοϊκά Φορτηγά κάτω των 500 κόρων ολικής χωρητικότητας.

Η ΠΝΟ στην οποία στρέφει τα βέλη της και μερίδα παραγωγών της Κρήτης, τα προϊόντα των οποίων παραμένουν στα λιμάνια, αναφερόμενη στους νησιώτες και επιβάτες, υποστηρίζει ότι, για την ταλαιπωρία που υφίστανται, οι μόνοι που δεν ευθύνονται είναι οι Ελληνες ναυτεργάτες.


Η συνέχιση της απεργίας, πάντως, επηρεάζει και τα οικονομικά των ακτοπλοϊκών εταιρειών, κυρίως εκείνων που έχουν πλοία δρομολογημένα σε μεγάλες κύριες γραμμές με σχετικά ικανοποιητική κίνηση και τη χειμερινή περίοδο (π.χ. Κρήτη, Δωδεκάνησα).

Όπως γράφει στο σημερινό της φύλλο η «Ν», υπολογίζεται ότι η ζημία, μέχρι στιγμής, προσεγγίζει το συνολικό κόστος της αύξησης που θα λάμβαναν οι ναυτικοί στην περίπτωση που είχε υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας.

Από την άλλη πλευρά, βέβαια, η όποια αύξηση φέτος δημιουργεί νέα βάση, πάνω στην οποία θα «πατήσει» η σύμβαση της επόμενης χρονιάς και πάντως σε κάθε περίπτωση η «σύγκρουση» μεταξύ ΠΝΟ και ΕΕΝ δεν αφορά μόνο τη συλλογική σύμβαση εργασίας.

Η ΕΕΝ φρόντισε από την αρχή να ξεκαθαρίσει ότι συνδέει την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με την αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο στην ακτοπλοΐα, στην κατεύθυνση της προσαρμογής στο κοινοτικό δίκαιο, για την οποία την ευθύνη φέρει όμως η κυβέρνηση και, ειδικότερα, το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας.
ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: